خداحافظی با ماموران کنتورخوان/نصب ۴۵۰ کنتور هوشمند در کشور

رجبی مشهدی گفت: با نصب بیش از ۴۵۰ هزار کنتور هوشمند در کشور، ۵۰ درصد از برق کشور به صورت هوشمند کنترل می‌شود.
به گزراش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور، درباره  آخرین اقدامات صورت گرفته برای نصب کنتور‌های هوشمند برق  در کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده است که بیش از ۵۰ درصد از برق کشور با این کنتور‌های هوشمند رؤیت می‌شود.
او در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط وزارت نیرو چیزی بالغ بر ۵ میلیون دستگاه کنتور هوشمند ملی در دو سال آینده نصب می‌شود که اولویت نصب آن با مشترکان پرمصرف است. نصب این کنتورها این فرصت را به مشترکان می‌دهد که تدابیر لازم را برای کاهش مصرف و استفاده صحیح مصرف برق به کار بگیرند تا صورت حساب کمتری را پرداخت کنند.
سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: کنتور‌های هوشمند به عنوان راهی برای رصد میزان مصرف مشترکان برق، تاکنون به خانه بیش از ۸۰ درصد از مشترکان دیماندی راه پیدا کرده است. همچنین قرار است تا شش ماه آینده همه این مشترکان به کنتور‌های هوشمند مجهز شوند تا هدف مدیریت بار و کاهش مصرف برق محقق شود.
رجبی مشهدی تصریح کرد: طی سال گذشته، ۳۰۶ هزار و ۹۷۸ دستگاه کنتور هوشمند در ایران نصب شد و تعداد چاه‌های کشاورزی مجهز به این نوع کنتور به ۵۶ هزار چاه رسید. همچنین تمامی چاه‌های کشاورزی به کنتور‌های هوشمند طرح فهام تجهیز شدند و امکان پایش آب برداشت شده از چاه‌ها بر اساس انرژی مصرفی از سوی وزارت نیرو فراهم شد.
سخنگوی صنعت برق کشور گفت:مشترکانی که در برنامه‌های مدیریت بار شرکت می‌کنند، در اولویت نصب کنتور‌های هوشمند قرار دارند و صددرصد این مشترکان به کنتور‌های هوشمند مجهز خواهند شد.
او بیان کرد: این مشترکین، مشترکینی هستند که مصرف آن‌ها بیش از ۳۰ کیلووات است و عمدتاً مشترکین صنعتی، کشاورزی، تجاری‌های بزرگ و ادارات هستند. تاکنون بیش از ۸۰ درصد این مشترکین به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و سایر مشترکین هم طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا شش ماه اول سال به این کنتور‌ها مجهز خواهند شد.
رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان مدیریت بار با استفاده از کنتور‌های هوشمند نیز گفت: سال گذشته با اینکه زیر ۷۰ درصد مشترکین به کنتور‌های هوشمند مجهز شده بودند، این سامانه باعث شد بیش از ۲۵۰۰ مگاوات مدیریت بار صورت بگیرد.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;