خداحافظی با ذغال سنگ، سلام به انرژی پاک

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دورشدن از سوخت های فسیلی به سمت یک جهان کم کربن بیشتر اصلاح تدریجی است تا چرخش 180 درجه، اما آخرین گزارشات از سازمان بین المللی انرژی (IEA) پیشنهاد می کند ما سریع تر از آنچه انتظار می رود تغییر جهت می دهیم. انرژی های تجدیدپذیر در حال پیشی گرفتن از ذغال سنگ به عنوان بزرگ ترین منبع کارخانجات در حال کار است و برآوردهای سازمان در سال های آینده تصویر امیدبخشی از صنعت به ما می دهد.

 

 

 

 

انرژی های تجدیدپذیر با پیشگامی باد و انرژی خورشیدی یک رکورد 153 گیگاوات در سال 2015 به جا گذاشتند که بیش از نیمی از ظرفیت برق جدید جهان را تشکیل می دهد و نسبت به سال 2014 افزایش 15 درصدی داشته است. اگر 66 گیگاوات برق بادی و 49 گیگاوات فوتولتاییک خورشیدی را هم اضافه کنیم به رقم بزرگی خواهیم رسید. در سال 2015 روزانه نیم میلیون پنل خورشیدی در سراسر جهان و دو توربین بادی درهر سعات در چین نصب شده است.

 

 

 

علل این رشد بی سابقه مختلف است که از آن جمله می توان به فناوری های پیشرفته، سیاست های مناسب تر، افزایش رقابت به عنوان عوامل کلیدی یاد کرد. نیاز به کاهش انتشارات کربن نیز یک انگیزه بزرگ است اما بهبود کیفیت هوا و تمایل به متنوع کردن منابع انرژی برای بهبود امنیت انرژی نیز به این روند کمک کرده است.

 

 

 

 

رسیدن ظرفیت برق تجدیدپذیر به جایگاه بزرگ ترین ظرفیت برق نصب شده در جهان هدف بسیار مهمی برای گذر به یک اقتصاد پایدار و کاهش تغییرات آب و هواست. با این وجود به دلیل تنوع و تناوب در وجود منابع انرژی، ظرفیت نصب شده همیشه ظرفیت تولید را منعکس نمی کند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;