خبری عجیب و غریب از وزارت نیرو

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، در حالیکه گفته میشد مشترکان پرمصرف برق جریمه میشوند اما خبری عجیب به گوش رسیده است.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه در حال‌حاضر نرخ پرداختی هزینه برق به‌صورت تصاعدی متناسب با افزایش مصرف تغییر می‌یابد، گفت: این به معنی آن است که هرچه میزان مصرف افزایش یابد، هزینه‌ها واقعی‌تر می‌شود و قرار نیست که طرح جدیدی مبنی بر جریمه مشترکان پرمصرف وضع شود.

آرش کردی ، با بیان اینکه در تمامی قبوض برق میزان مصرف و هزینه ‌آن و حتی حالت تصاعدی درج شده است، اظهار کرد: برنامه‌ای برای جریمه پر‌مصرف‌ها وجود ندارد. وی در خصوص لزوم منطقی شدن قیمت برق، گفت: هزینه واقعی برق نسبت به مبلغ دریافتی بسیار بالاتر است اما با توجه به‌اینکه این مساله سیاست کلی دولت است ما موظفیم بر اساس این سیاست حرکت کنیم.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده برق بدون درنظر‌گرفتن هزینه سوخت 80 تومان است، اظهار کرد: این‌درحالی است که قیمت حصولی از مردم به‌طور میانگین حدود 58 تومان است. کردی با اشاره به تفاوت‌های تعرفه برق، گفت: تعرفه واحد‌های تجاری بالاتر از 80 تومان، تعرفه کشاورزی حدود 14 تومان، خانگی 56 تومان و صنعت 60 تومان است که بر این اساس می‌توان میانگین تعرفه برق را بدون احتساب هزینه‌های سوخت 58 تومان عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اقدامات کارشناسی شده در این زمینه اظهار کرد: بر اساس محاسبات در هزینه‌های جاری صنعت برق ما فقط برای هزینه‌های جاری این صنعت به ازای هر کیلووات ساعت 20 تومان دچار مشکل هستیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;