خبرهای جدید از توافق برقی ایران و ژاپن

 

توافق برق ایران و ژاپن

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر،بر اساس این طرح مشترک، قرار است با مشارکت دوجانبه اولین پروژه پایلوت و آزمایش بهینه‌سازی و مدیریت مصرف برق و انرژی در ساختمان‌های عمومی و دولتی کشور با اولویت تهران اجرا شود.

مطابق تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت نیرو ایران و همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) از سال ۱۳۹۲ پروژه تقویت شرکت‌های خدمات انرژی و انجام پروژه پایلوت در ساختمان‌های عمومی و دولتی آغاز شده بود که در نهایت قرار است این تفاهم‌نامه شکل عملیاتی‌تری به خود گیرد.
سازمان بهره‌وری انرژی ایران اعلام کرده است: در این پروژه پس از انجام اقدامات بهینه‌سازی توسط شرکت‌های خدمات انرژی، از محل صرفه‌جویی انرژی حاصل شده، هزینه‌های ممیزی انرژی و سرمایه‌گذاری اولیه پرداخت شود. هدف از اجرای این پروژه، مستندسازی قراردادهای مبتنی بر عملکرد و همچنین آسیب‌شناسی موارد مرتبط با اجرای این گونه قراردادها همچون تامین مالی، بیمه، ضمانت، تایید و صحه‌گذاری و کمک به بهبود بازار خدمات انرژی است. مهم‌ترین برنامه پیشنهادی وزارت نیروی ایران به موسسه جایکای ژاپن، تدوین طرح جامع‌شناسايي، به‌كارگيري و بومي‌سازي فناوری‌هاي سازگار با محيط زيست در صنعت برق است که تاکنون بحث و بررسي مراحل تصويب اوليه این طرح جامع برقی به پایان رسیده است.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;