خانه‌تکانی نیویورک از سوخت‌های فسیلی

به گزارش تاسیسات نیوز، نیویورک تصمیم گرفته است وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد. این تصمیم نقطه مقابل خواست دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده است که بر حمایت از صنعت زغال سنگ و نفت و گاز تاکید دارد.


مقامات شهری شهر نیویورک آمریکا، اعلام کرده‌اند که در ۵ سال آینده سرمایه مربوط به سوخت‌های فسیلی را که به ۵ میلیارد دلار می‌رسد از صندوق بازنشستگی این شهر خارج خواهند کرد.


کل مبلغ صندوق بازنشستگی معلمان، آتش‌نشانان و دیگر کارگران شهری نیویورک ارزشی برابر با ۱۸۹ میلیارد دلار دارد.


بیل دِ بلاسیو، شهردار نیویورک، نیز گفته است این شهر غول‌های بزرگ نفتی را در دنیا به علت نقشی که در ایجاد گرمایش جهانی دارند تحت تعقیب قرار خواهد داد.


اقتصاددانان می‌گویند که به دلیل جایگاهی که نیویورک از نظر اقتصادی و فرهنگی در ایالات متحده دارد، ممکن است تصمیات این شهر محرکی برای دیگر شهرهای ایالات متحده باشد تا آن‌ها نیز چنین روندی را در پیش بگیرند و به دنبال کاهش انتشارات حاصل از انرژی‌های فسیلی باشند.


نیویورک اولین کلانشهر بزرگ ایالات متحده خواهد بود که به دنبال کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی است و می‌خواهد در کنار شهرهایی چون پاریس، برلین، سیدنی و استکهلم قرار بگیرد.


در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، بانک مرکزی نروژ، که ثروتمندترین صندوق سرمایه را دارد، قصد دارد سهم شرکت‌های نفت و گاز را در این صندوق کاهش دهد.


اقتصادانان معتقدند نیویورک میزبان وال‌استریت، مقر سازمان ملل متحد و رسانه‌های جمعی ایالات متحده است و حالا این شهر تبدیل می‌شود به مرکز اقدامات اقلیمی.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;