حل مشکل آب با کمک مردم

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از کاهش 20 درصدی بارندگی در سالجاری خبر داد و گفت: در اردیبهشت امسال بارش خوبی در استان رخ داده به‌طوریکه در این ماه 120 میلیمتر بارش ثبت شده است.


منصور ستوده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بارش باران در ماه جاری باعث ورود سیلاب به بالادست سد اکباتان شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون 310 میلیمتر بارش در ایستگاه‌های استان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته کاهش 20 درصدی و نسبت به بلندمدت 6 درصد کاهش دارد.


وی تصریح کرد: سدهای ملایر و سرابی تویسرکان به علت آبی ذخیره شده طی چندین سال گذشته، هم‌اکنون پرآب هستند اما سد اکباتان به علت اینکه سال گذشته ذخایر برفی نداشتیم، وضعیت مناسبی ندارد به‌طوریکه 17 میلیون مترمکعب ذخیره فعلی سد است.


ستوده با اشاره به اینکه سال گذشته در همین مدت 35 میلیون مترمکعب ذخیره سد اکباتان بود، افزود: ظرفیت سد اکباتان 36 میلیون مترمکعب است که در حال حاضر 17 میلیون مترمکعب آب در پشت سد وجود دارد.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه اقداماتی در راستای تأمین آب شرب از سایر منابع انجام گرفته است، اظهار کرد: 65 درصد از منابع آب شرب شهر همدان از سد اکباتان تأمین می‌شود بنابراین نیاز است شهروندان الگوی مصرف را رعایت کنند.


وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب فقط با کمک مردم می‌تواند حل شود، تأکید کرد: با استفاده از منابع دیگر تأمین آب، برداشت آب از سد اکباتان را از 1900 لیتر در ثانیه به 300 لیتر در ثانیه رسانده‌ایم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;