حقوق رئیس شورای اسلامی شهر تهران چقدر است؟

به گزارش تاسیسات نیوز، ، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران میزان حقوق خود را اعلام کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که مجموع حق جلسات ماهانه‌ام حدود ۱۸ میلیون تومان است، گفت: اکنون قرارداددختر عضو شورا لغو شده که علت اصلی آن، وجود مشکل در نوع استخدام ایشان بوده است، نه مبلغ بالای دریافتی در فیش حقوقی این فرد.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرداری تهران، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره موضوع انتشار فیش حقوقی دختر یکی از اعضای شورای شهر تهران که به عنوان مسئول دفتر وی فعالیت می کرد، گفت: این موضوع رسیدگی می‌شود و گفته‌ایم که فیش حقوقی را بیاورند تا جزئیات را بررسی کنیم تا متوجه شویم چگونه به این مبلغ رسیده و چه میزان از آن  مربوط به معوقات بوده یا مبلغ پاداش و سایر آیتم‌ها دقیقا چقدر بوده است.
وی ادامه داد: اکنون قراداد فرد مورد نظر لغو شده که علت اصلی آن، وجود مشکل در نوع استخدام ایشان بوده است، نه مبلغ بالای دریافتی در فیش حقوقی این فرد. همچنین دستگاه‌های نظارتی باید درباره بازگرداندن مبالغ پرداختی به ایشان در قالب حقوق‌های ماهانه اعلام نظر کنند.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره حقوق ماهانه خود اعضای شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر تهران حقوق ماهانه ندارند، بلکه حق جلسه دریافت می‌کنند، این حق جلسه بر اساس قانون توسط وزارت کشور به شورای عالی استان‌ها ارائه می‌شود و شورای عالی به همه کشور و تهران این میزان را اعلام می‌کند. البته میزان حق جلسه اعضای شورای شهر تهران با سایر شهرها متفاوت است.
چمران درباره میزان دریافتی ماهانه خود از شورای شهر تهران توضیح داد: مجموع مبالغی که خود من به عنوان رئیس شورای شهر بابت حق جلسه دریافت می‌کنم، در طول یک ماه حدود ۱۸ میلیون تومان می‌شود.
در این دوره برای اعضای شورای شهر لپ‌تاپ هم نخریدیم 
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر صرفه‌جویی شدید در بستن بودجه شورای شهر در سال ۱۴۰۱ گفت: با وجود این که امسال حقوق کارکنان قراردادی شورا ۵۷ درصد افزایش یافته و سایر هزینه‌های جاری شورا نیز بسیار بیشتر شده است، ولی در سال ۱۴۰۱ ما فقط هفت درصد بودجه شورای شهر تهران را نسبت به سال گذشته اضافه کردیم.
وی افزود: ما در این دوره از شورای شهر تهران، برای صرفه‌جویی بیشتر حتی از تهیه لپ ‌تاپ و خودرو برای اعضای شورا خودداری کردیم، این در حالی است که در دوره‌های قبلی برای اعضای شورا خودرو، لپ‌تاپ و امکانات دیگری با بودجه شورای شهر تهیه می‌کردند.
اشکالی ندارد که هر عضو شورا یک نفر را از بیرون با خودش بیاورد 
چمران در واکنش به سخنان یک نماینده مجلس  مبنی بر این که نباید هرکدام از اعضای شورای شهر، یک نفر را با خودشان به شورای شهر بیاورند، گفت: این اشکالی ندارد که هر یک از اعضای شورا بتوانند یک نفر را از بیرون به عنوان مشاور یا منشی و رئیس دفتر با خود بیاورند، به شرط آن که این فرد استخدام نشود و فقط حضور موقت داشته باشد و در پایان کار خود با عضو شورا بیرون برود.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: خود نمایندگان مجلس نیز چنین کاری را انجام می‌دهند و حداقل یک نفر را از بیرون مجلس با خودشان به عنوان مشاور با خودشان به مجلس می‌برند تا در دوره چهارساله حضورشان در مجلس، در کنارشان فعالیت کند و بعد از پایان دوره نمایندگی، مشاور آنها نیز از مجلس می‌رود.
وی در پایان تصریح کرد: برخی از اعضای شورای شهر تهران در همه سال‌هایی که حضور دارند از خود کارکنان شهرداری که سابقه و توانایی لازم را دارند، به عنوان مشاور یا رئیس دفتر استفاده می‌کنند و خود من هم در تمام دوره‌ها همین کار را انجام دادم و هیچ کسی را از بیرون نیاوردم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;