حضور پاکبانان و آتش نشانان ایرانی در اربعین عراق

رئیس کمیته خدمات شهری اربعین حسینی از حضور پاکبانان ایرانی در پنج شهر عراق در زمان اربعین خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، زنگیشه عصر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های شهرداری تهران در اربعین برگزار شد، با بیان اینکه حوزه خدمات شهری در مرزهای خروجی کشور و عراق وظیفه نظافت و جمع‌آوری پسماند را بر عهده دارند، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در چهار مرز خروجی مهران، شلمچه، چزابه و خسروی تمهیداتی اندیشیده شده است، به گونه‌ای که نظافت و مسئولیت هر مرز را به یکی از شهرداری‌های مناطق سپرده‌ایم.
وی با بیان اینکه مرز مهران بیشترین خروجی زائران را دارد که با توجه به ازدیاد جمعیت دو منطقه ۵ و ۱۱ وظیفه رفت و روب و انجام کارهای خدماتی مرز مهران را بر عهده دارند، افزود: مرز شلمچه به شهرداری منطقه یک، مرز چزابه به منطقه ۳ و مرز خسروی به منطقه ۲۲ سپرده شده است که هر کدام از این مناطق با ظرفیت خوبی در مرز حاضر خواهند شد.
رئیس کمیته خدمات شهری اربعین حسینی با بیان اینکه در گذشته نسبت به ایجاد ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی ثابت اقدام کرده بودیم و حالا بحث نگهداشت یا به روزرسانی آن مطرح است، گفت: همچنین سرویس‌های بهداشتی پرتابل آماده هستند تا در مناطق مرزی مورد نیاز مستقر شوند.
وی با بیان اینکه در گذشته پاکبانان شهرداری تنها در شهرهای نجف، کربلا و کوفه مستقر بودند اما بنا به تدبیر شهردار تهران در طریق سامرا نیز امسال حضور خواهند داشت، گفت: از حوزه خدمات شهری همه مناطق دعوت شده است که پای کار بیایند.
زنگیشه در مورد سوءتفاهمات پیش آمده در سال‌های گذشته در خصوص حضور نیروهای پاکبان ایرانی در عراق گفت: کار اصلی را شهرداری همان شهرها از جمله نجف و کربلا انجام می‌دهد و ما بخش کوچکی از کار را در کمک به این شهرداری‌ها انجام می‌دهیم و با هماهنگی عتبه و شهرداری شهرها هر بخشی از کار را که به ما محول کنند، انجام خواهیم داد.
زنگیشه در مورد تعداد پاکبانهای بکار گرفته شده در اربعین با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر از پاکبانان در مرزها مستقر خواهند شد و کار را دنبال خواهند کرد، اظهار کرد: در مجموع ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری در مرزها مستقر هستند و دقت داشته باشید که پاکبانان به‌صورت داوطلب آماده شده‌اند و در نیمه شهریور ماه اعزام خواهند شد و پایان مأموریت ما در عراق دو روز بعد از اربعین است و هیچ مبلغی بعنوان حق مأموریت به کارکنان خدمات شهری داده نخواهد شد و همان حقوقی که در تهران دریافت می‌کنند، دریافت خواهند کرد.
وی در مورد تامین ایمنی نیز گفت: سازمان آتش‌نشانی در هر چهار مرز حضور پیدا خواهد کرد و حتی با امکاناتی که دارد نظیر  مه‌پاش‌ها برای جلوگیری از گرمازدگی کمک می‌کند.
انتهای پیام
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;