حضور لژیونلا در ۸۴ درصد برج های خنک کن آمریکا

 

به گزارش تاسیسات نیوز، گفته می شود بیماری لژیونر بین سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۴ در آمریکا ۴ برابر افزایش داشته و مطاعه جدید لژیونلا را در ۸۴% برج های خنک کن این کشور پیدا کرده است.

مطالعه محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آب موجود در ۱۹۶ برج خنک کن در سراسر ایالات متحده را آزمایش و باکتری زنده را در ۷۹ مورد از آنها تشخیص داد. DNA لژیونلا که نشان دهنده وجود باکتری است، در ۱۶۴ مورد دیده شد.

برج های خنک کن منبع یک شیوع گسترده در ساوث برونکس نیویورک در سال ۲۰۱۵ بودند که ۱۳۸ نفر در آن به این بیماری مبتلا و ۱۶ نفر کشته شدند.

کارشناسان می گویند این مطالعه این واقعیت را تقویت می کند که برج های خنک کن احتمالاً نقش مهمی در لژیونلا دارند.

با این وجود، دکتر لیولن هشدار داده است تنها این دلیل که برج خنک کن لژیونلا دارد، لزوماً به این معنا نیست که بیماری را گسترش می دهد. روشن نیست چه میزان لژیونلا فرد را بیمار می سازد.

در یک آنالیز CDC، که در سال ۲۰۱۶ به دنبال ۲۷ مورد شیوع بین سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۴ رخ داد، برج های خنک کن منشاء بیشترین تعداد موارد بیماری و دومین منبع حضور بودند.

کارشناسان لژیونلا می گویند دلایل زیادی برای افزایش اخیر در موارد بیماری وجود دارد. CDC می گوید ۶۰۷۹ مورد لژیونلوز در ۲۰۱۵ گزارش شده است.

قانون نگهداری برج های خنک کن را برای پیشگیری از این بیماری در بیشتر ایالت های آمریکا اجبار نکرده است، اگرچه نیویورک سیتی اخیراً الزام می داند مالکان ساختمان برج های خنک کن و نگه داری آنها را به صورت منظم با تست مداوم برای باکتری ثبت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;