حذف پسماند مایع با سیستم ZLD در پالایشگاه کربلا

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت پروژه های نفتی دولت عراق (SCOP) در پالایشگاه کربلا از یک روش تخلیه بدون مایع (ZLD) برای حذف کلیه پسماندهای مایع استفاده می کند.

 

 

شرکت پروژه های نفتی دولت عراق، تکنولوژی اواپراتور HPD وئولیا و HDGSK پیمانکار EPC را برای پروژه پالایشگاه کربلا انتخاب کرد؛ اقدام مشترک از شرکت های ساخت و مهندسی هیوندای، ساخت و مهندسی GS، ساخت و مهندسی SK و مهندسی هیوندای.

 

 

شرکت فناوری های آب وئولیا یک سیستم تخلیه بدون مایع بر اساس تکنولوژی های کریستالیزر آب نمک و اواپراتور آب نمک HPD برای فرایندهای اسلوری با سولفات کلسیم را مهندسی، آماده سازی و ارایه می کند.

 

 

سیستم وئولیا به دو مرحله تقسیم می شود: مرحله اول یک کنسانتراتور آب نمک بر اساس سلوری با سولفات کلسیم است که با یک تراکم مکانیکی مجدد بخار (MVR) هدایت می شود.

 

 

مرحله دوم یک کریستالیزر آب نمک تخلیه بدون مایع (ZLD) است که از طریق دو مرحله MVR مجزا هدایت می شود.

 

ظرفیت واحد 55 مترمکعب در ساعت بوده و زمان تحویل آن آگوست 2016 خواهد بود.

 

سیستم ترکیبی کل تخلیه پسماند مایع را حذف و یک محصول جامد از فرایند جداسازی سانتریفوژی تولید می کند.

 

پسماندهای جامد از واحد برای دفع به یک لندفیل هدایت می شود. عصاره فرایند بازیافت شده برای استفاده مجدد به پالایشگاه هدایت می شود.

 

ایگناسیو مارتینز – نایب رئیس و مدیر روابط عمومی واحد کریستالیزاسیون و تبخیر شرکت فناوری های آب وئولیا می گوید: «با این روش پالایشگاه کربلا پیشرفته ترین پالایشگاه در عراق می شود.»

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;