حذف نظام مهندسی ساختمان مقدمه حذف مهندسی

مهدی برزگر

♦️اگر امروز، کار حذف مهندسان به نفع بسازبفروش سودجو بسیار سخت می نماید، به خاطر انسجام نصف و نیمه ای است که در اثر تشکیل نظام مهندسی ساختمان حاصل شده است.


♦️نظام مهندسی ساختمان، بخشی از شناسنامه مهندسان است و همان طور که گوشت را نمی توان از ناخن جدا کرد، نظام مهندسی ساختمان نیز از مهندسان ساختمان جداشدنی نیست و مهندسی و نظام مهندسی ساختمان توامان، حق مهندسان است.


♦️کسانی که می خواهند مهندسان ساختمان را نسبت به سازمان نظام مهندسی ساختمان بی تفاوت سازند، حتما پس از موفقیت در گام اول، تلاش خواهند نمود که مهندسان ساختمان را نسبت به حرفه مهندسی ساختمان بی تفاوت سازند.


♦️امروز مهندسان ساختمان بیش از هر زمان دیگری به اهمیت حضور سازمانشان پی برده اند و به خوبی بر اثرگذاری این سازمان در معادلات محلی و ملی واقف‌اند و با نظریه های ارباب‌منشانه نمی توان حس مهندسان را نسبت به نظام مهندسی ساختمان از بین برد.


♦️امروز سازمان نظام مهندسی ساختمان دیگر فقط یک سازمان تنسیق‌کننده ی امور مهندسان نیست و عدم موفقیت تلاش‌های سال‌های اخیر برای حذف این سازمان، فی الواقع اثبات نمود که “نظام مهندسی ساختمان سوپاپ اطمینان حرفه مهندسی ساختمان و صنعت ساختمان در برابر تعرضات است”.


♦️جای بسی تعجب است:


آن‌هایی که مدعی عدم حذف نظام مهندسی ساختمان در آئین نامه غیرقانونی کنترل ساختمان بودند و حتی ادعا می نمودند که آئین‌نامه مزبور، سبب تقویت نظام مهندسی ساختمان می‌شود، امروز علنا از جدایی مهندسان از نظام مهندسی ساختمان سخن می رانند تا با جداسازی مهندسان از سازمانشان، هزینه حذف آن را کمتر سازند!!!


خوب است این نکته درک شود که مهندسان ساختمان بیش از هر کس دیگری به صلاح حرفه خود واقف‌اند و هرگونه نگاه بالا به پائین و پدرسالانه و دستوری به این قشر فرهیخته مذموم است.


اگر قرار باشد حقی برای مهندسان تعریف شود، آن حق حفظ شان و منزلت و حیثیت حرفه ای مهندسان ساختمان و برخورد با هتاکان و تهمت‌زنندگان به این قشر فرهیخته است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;