حتماً بخوانید/خبر های خوب رئیس نظام مهندسی استان تهران در آستانه سال ۱۴۰۰

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: نهایی شدنِ پرداخت وام متقاضیان وام مهندسان، افزایش تعرفه خدمات نظام مهندسی، اجرایی شدن مقوله نظارت در بخش نقشه برداری و … از جمله خبرهای خوب رئیس نظام مهندسی استان تهران، بعنوان «عیدانه» ۱۴۰۰ است.
 علیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ما،  ضمن آرزوی گذرِ همگی به ویژه جامعه مهندسان از «چالشِ کرونا» و دستیابی به «سلامت همگانی» در سالِ ۱۴۰۰ گفت :
تعرفه خدمات مهندسان، یکی از مشکلاتی که بود که «جامعه مهندسان» را شاید به اندازه ویروس کرونا آزرد، و علیرغم رایزنی های بسیار صورت گرفته در این خصوص متاسفانه این تعرفه «واقعی» نشد .
افزایش تعرفه ۲۵ درصدی خدمات نظام مهندسی در سال آینده
وی با بیان اینکه چندی پیش طی مذاکرات صورت گرفته با مسئولان قرار بر این شد که ۲۵ درصد بر نرخِ تعرفه خدمات مهندسی افزوده شود، گفت :
به این ترتیب می توان خبر افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سال ۱۴۰۰ را عملیاتی شده دانست و منتظریم این امر از طریق هیات ۵ نفره، ابلاغ شود و به این صورت از میزانِ فشار به جامعه مهندسان در سال قبل در این زمینه کاسته شود.
میرجعفری افزود :
در حال حاضر هزینه دستمزد یک سرامیک کار به قرارِ متری حدود ۴۵ هزار تومان است، در حالی که دریافتی یک مهندس ناظر حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان برآورد شده که بسیار غیرواقعی تر از شرایط حاکم بر جامعه محسوب می شود.
عیدانه های رئیس نظام مهندسی تهران در سال ۱۴۰۰
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران، در ادامه به بیان دیگر خبرهای خوش برای جامعه مهندسی پرداخت و اظهارداشت :
فیشی شدن پرداخت دستمزدِ طراحان، اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان تا آخر خرداد ماه سال آینده، از جمله خبرهای خوبی است که جامعه مهندسان را خوشحال می کند و امیدواریم خبرهای بهتری هم در این زمینه بشنویم.
وی در ادامه از حل مشکلات موجود در باره واگذاری پروژه و تعیین تعرفه دستمزدِ «گاز فشار قوی» به مهندسان خبر داد و افزود :
مسئله نظارت نقشه برداری ساختمان هم در فصل بهار عملیاتی خواهد شد و همچنین بخش برق تاسیسات نیز در حال پی گیری است و از مرحله صفر کاری خارج خواهد شد.
واگذاری وام به تمام مهندسان و ثبت نام مجدد تخصیص وام
این مدیر جهادی نظام مهندسی در ادامه از اتمام انجام امور اداری وام مهندسانِ ثبت نام کرده خبر داد و افزود :
با رایزنی های صورت گرفته، وام افراد ثبت نام کننده برای وام در این سازمان، که بالغ بر ۴۰۰۰ نفر می شوند، حداکثر تا دو ماه آینده نهایی خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته  اواخر خرداد ماه سال آینده ثبت نام مجدد برای وام صورت خواهد گرفت.
میرجعفری در پایان ابراز امیدواری کرد؛ سال ۱۴۰۰ آغازی برای گامهای محکم و راهگشا در نظام مهندسی کشور و جامعه مهندسان باشد تا تاثیر و تاثرات بیشتر مطلوب آن را در عرصه ساخت و ساز و بخشهای مرتبط آن شاهد باشیم.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;