جیرجیرک ها: ترمومترهای طبیعت!

به گزارش تاسیسات نیوز، بعضی از مردم صدای جیرجیرک ها را مطبوع و دلپذیر می دانند و برخی آن را بلند وآزاردهنده تلقی می کنند. بهتر است بدانید صدای جیرجیرک ها حاوی پیام مهمی برای شماست! آنها می توانند دمای هوا را گزارش دهند.

 

 

 

جیرجیرک ها همانند همه موجودات زنده واکنش های شیمیایی زیادی داخل بدنشان دارند. آنها همانند همه حشرات خونسردند و دمای محیط را به خودشان می گیرند. این امر بر سرعت واکنش های شیمیایی ماهیچه های آنها تاثیر می گذارد.





فرمولی به نام معادله آرنیوس انرژی فعال سازی، یا آستانه ای لازم برای انجام این واکنش ها را توضیح می دهد. با افزایش دما، رسیدن به انرژی فعال سازی خاص ساده تر می شود. برعکس وقتی دما پایین می آید واکنش کند می شود و ماهیچه های تولیدکننده صدا تعداد دفعات کمتری منقبض می شوند.

 

 

 

 

برای تبدیل تعداد دفعات صدای جیرجیرک ها به درجه فارنهایت، تعداد جیرها را در 14 ثانیه بشمارید و آن را به عدد 40 اضافه کنید تا به دمای هوای محل دست پیدا کنید.

 

 

 

برای تبدیل تعداد دفعات صدای جیرجیرک ها به درجه سانتی گراد هم تنها کافی است تعداد جیرها را در 25 ثانیه بشمارید، آن را تقسیم بر 3 کنید و به عدد 40 اضافه کنید تا به دمای هوای محل دست پیدا کنید.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;