جنس کوچک ترین ترمومتر جهان چیست

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان دانشگاه مونترال ترمومتری ساخته اند که 20000 بار کوچک تر از یک موی انسان است. این تحقیق منجر به پیشرفت قابل توجه در درک کار بخش های مختلف بدن انسان در مقیاس نانو می شود.

 

 

 

 

ما چندین دهه می دانستیم که مولکول های DNA وقتی گرم می شوند تغییر می کنند و اکتشافات جدید به ما نشان داده است مولکول هایی مثل RNA و پروتئین ها برای گزارش تغییرات دمایی در بدن انسان استفاده می شوند.

 

 

 

 

با توجه به مطالعه جدید، ما می دانیم که پاسخ مثبت است. به گفته محققان، یک مزیت مهم کار با DNA این است که در موقعیت های نسبی کار معمولاً ساده است. DNA از چهار مولکول مختلف به نام نوکلئوتید ساخته شده که تعامل بین آنها قابل پیش بینی است و به سادگی قابل برنامه ریزی می شوند.

 

 

 

 

براساس آن تعاملات شناخته شده، تیم توانست ساختارهایی ایجاد کند که در دماهای خاص باز یا بسته می شوند. با اضافه کردن یک عنصر نوری، آنها توانستند با ترمومتری با عرض 5 نانومتر، به سادگی سیگنال هایی که در دمای خاص تولید می شوند تشخیص دهند.

 

 

 

 

جدای از یک دستاورد بسیار موثر، ترمومترهای کوچک می توانند تاثیر بزرگی روی درک ما از زیست شناسی مولکولی داشته باشند.

 

 

 

هنوز سئوالات بی پاسخ زیادی وجود دارد. برای مثال ما می دانیم که دمای داخل بدن انسان 37 درجه است، ما نمی دانیم آیا تغییر دمایی زیاد در مقیاس نانو در هر سلول وجود دارد یا نه.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;