جمع آوری زباله در سطح شهر تغییر یافت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هزینه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی مخازن زباله در تهران از تغییر شیوه جمع آوری زباله در پایتخت خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی چمران پیش از آغاز نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کودک آینده یک کشور و پایه گذار جامعه محسوب می‌شود، افزود: هر اندازه برای نسل خردسال تلاش کنیم در آینده نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود. چندین سال در خصوص موضوع کودکان اقداماتی صورت گرفت و تاثیرات خوبی نیز در این حوزه شاهد بوده‌ایم.
وی افزود: در خصوص مشکلات کودکان خیابان نیز عده‌ای از کودکان که جمع‌آوری شدند ایرانی نبودند و به کشور خودشان بازگردانده شدند. برای بازگرداندن آنها البته مشکلاتی وجود داشت و عده‌ای نیز برای شهرهای دیگر بودند که به شهرهای خودشان بازگردانده شدند.
باید به سمت جمع‌آوری کودکان کار و خیابان و تکدی‌گران حرکت کنیم
وی با تاکید بر اینکه مدارسی در تهران برای حضور این کودکان ایجاد شده است، افزود: کودکان کار باید آموزش ببینند و حرفه یاد بگیرند تا کار درستی داشته باشند. چرا که حضور آنها در شهر چهره زشتی از تکدی‌گری را به وجود می‌آورد. به این ترتیب پس از معتادان متجاهر باید به سمت جمع‌آوری کودکان کار و خیابان و همچنین تکدی‌گران حرکت کنیم. شورا نیز در حد بضاعت خود در این زمینه تلاش خواهد کرد.
وی تاکید کرد: روش دیگری برای جمع‌آوری زباله پیش بینی شده و نحوه کار تغییر خواهد کرد. به این ترتیب دیگر شاهد کودکان زباله گرد نخواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره جمع‌آوری مخازن زباله در برخی نقاط سطح شهر تهران در حوادث اخیر گفت: تهیه مجدد مخازن زمان می‌برد، هر چند هزینه هر مخزن حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. وقتی این مخازن آتش زده می‌شود چاره‌ای جز جمع‌آوری آنها نیست.
وی ادامه داد: البته جمع‌آوری مخازن در تمام مناطق شهر تهران نیست و تنها در برخی مناطق اتفاق افتاده، برنامه ریزی برای شیوه جدید جمع‌آوری زباله انجام شده که البته این اقدام ارتباطی با جریانات اخیر ندارد و در آینده جزئیات آن تشریح خواهد شد.
مهدی چمران همچنین در ابتدای نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هفته وحدت، گفت: این هفته را به همه ملت خوب ایران و همه مسلمین جهان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم وحدت اسلامی در همه کشورهای اسلامی شکل واقعی خود را پیدا کند.
وی افزود: روز ۲۲ مهر ماه نیز روز جهانی استاندارد است که این روز را به همکاران خود تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در کارشان موفق باشند. ظرف چند روز گذشته باز هم شهدایی را تشییع کردیم که به خانواده همه آنها تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم که با سیدالشهدا محشور باشند.
چمران تاکید کرد: حرکتی در دنیا به سرکردگی آمریکا آغاز کردند به شکلی که رئیس جمهور آمریکا از اغتشاشات حمایت کرد؛ اما فراموش کردند در زمان انتخابات‌شان چه رویدادهایی گذشت. اف بی آی و سی آی ای از این اغتشاشات حمایت کردند، پول خرج کردند و ترامپ هم که دید عقب مانده دیروز از این اغتشاشات حمایت کرد. حمایت آنها از اغتشاشات به آتش کشیدن و کشتار است. اینها از کودکان بی سرپرست حمایت نمی‌کنند، حمایت آنها از افراد بیمار که داروهای آنها را قطع کردند نیست، بلکه از اغتشاش، به آتش کشیده شدن و کشتار حمایت می‌کنند. گویی کشور خود را اینگونه آباد کرده‌اند که این موارد را برای ما دیکته می‌کنند.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اما ما راه آباد کردن کشور خود را می‌دانیم و پشت رهبری و با وحدت کشور را خواهیم ساخت و شکست را برای آنها به ارمغان می‌آوریم و هر روز ورود ترامپ را به این خیمه شب بازی تبریک می‌گوییم و امیدواریم به آنها خوش بگذرد اما مطمئنا شکست و ناامیدی برای آنها حاصل خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;