لزوم هم‌افزایی جامعه مهندسان و شهرداری‌ها

معاون وزیر کشور با بیان اینکه الکترونیکی کردن و برخط کردن خدمات مهندسی یکی از مباحث‌ مهم است، گفت: سازمان نظام مهندسی باید یک بازاندیشی و‌ بازخوانی در حوزه کاری خود بکند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مهدی جمالی نژاد، در بیست و دومین اجلاس سازمان نظام ‌مهندسی با بیان این مطلب تاکید کرد: هم‌افزایی جامعه مهندسان و شهرداری ها در جهت ارتقای کیفیت ساختمان ها بحثی است که از گذشته های دور داشتیم و داریم.
وی همچنین با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و تدوام آموزش مهندسان دارای صلاحیت ادامه داد: لزوم گنجاندن ضوابط و مقررات طراحی و اجرا برای معلولان، افزایش کنترل و نظارت بر ساخت و سازها، دقت در طراحی، استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد، توجه به گزارش‌های تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده ۱۰۰ از مواردی است که در معاونت عمرانی وزارت کشور پیگیری می‌شود.
وی یادآورشد: به رغم تمامی راه حل‌هایی که مهندسان و متخصصان در پیش گرفتند متأسفانه مشکلات در حوزه ساخت و ساز و نظارت بر آنها به قوت خود باقی است.
جمالی نژاد همچنین عنوان کرد: بسیاری از مشکلات ما به این دلیل است که در توسعه های ۲۰۰ سال اخیر نتوانسته ایم جنبه های درونی را از نظر روحی و روانی به عالم معنا وصل کنیم.
معاون وزیر کشور تصریح کرد: بسیاری از مصادیق فعلی مهندسی ما و توسعه های شهرها ما را به عالم مادی وصل می کند. بنابراین نمی تواند مشکلات را حل کند.
وی با انتقاد از اینکه هنرهای ما برون گرا است و درون گرا نیست، اضافه کرد: معماری و شهرسازی گذشته ما را به عالم معنوی و واقعی وصل می کرد. در حالیکه برج ها و باروهای اخیر ما را به عالم مادی وصل می کند.
این مقام مسئول ادامه داد: مهندسان ما در طول تاریخ به ویژه در تمدن ایرانی – اسلامی جایگاه بسیار ویژه‌ای داشتند و ضرورت دارد که در دوران معاصر این جایگاه تقویت شود.
جمالی نژاد در پایان با بیان اینکه مهندسان باید بیماری های شهرها را تشخیص دهند و علت را دریابند و درمان کنند، تاکید کرد: صنعت ساختمان تشنه مهندسانی است که در عین ساخت و ساز بتوانند به مکتب های کهن و ریشه های اصیل تمدنی ما رجوع و اشاره داشته باشند و توسعه پایدار را در دستور کار خود قرار دهند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;