جلسه هم‌اندیشی بهینه سازی مصرف انرژی با حضور اساتید این حوزه

 جلسه هم‌اندیشی بهینه سازی مصرف انرژی با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور و اساتید این حوزه در ۲۸ فروردین ماه به صورت حضوری و مجازی در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این جلسه ابتدا مهندس طاهری اصل به مصوبه هیات دولت و لزوم اجرایی شدن مبحث۱۹ پرداخت و در ادامه گزارشی از سرفصل‌های دوره‌های آموزشی به منظور ارتقاء پایه و ورود به حرفه ارائه کرد.
سپس دکتر مهدوی‌نژاد در خصوص خط مشی پیشنهادی خود به سازمان برای بهره‌وری انرژی و فرصتی که در نهضت ملی مسکن وجود دارد نکاتی را بیان کرد و به اهمیت جایگاه سازمان در تحقق سند چشم انداز بیست ساله پرداخت.
در ادامه مهندس کاری ضمن ارائه آماری از یارانه مصرف سوخت‌های فسیلی کشورهای مختلف و مقایسه جایگاه ایران و وضعیت تعرفه حامل‌های مختلف انرژی، ابراز امیدواری کرد به کمک پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست، به زودی تحولی در این زمینه صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد ” اگر واقعاً دغدغه افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان را داریم باید قبول کنیم که راه اندازی سامانه ملی پایش مصرف انرژی ساختمان‌ها در اولویت قرار دارد.”
پس از آن مهندس شیخ انصاری توضیحات تکمیلی خود از نحوه عملکرد سامانه ملی انرژی را ارائه کرد.
در آخر دکتر شکیب ضمن خوش آمد گویی و ابراز خورسندی به پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه، خاطرنشان کرد که درصد بالایی از درآمد خانوار ایرانی صرف تامین مسکن می شود. وی افزود که به دنبال آن هستیم تا همانطور که طراحی، نظارت و اجرای ساختمان را پیش می‌بریم، در حوزه انرژی به عنوان یک مرجع علمی شناخته شویم و با فرهنگ سازی در حوزه بهره وری انرژی، سرمایه گزاران را به این حوزه ترغیب کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;