جذب اعتبار برای تکمیل عملیات گازرسانی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، منصور صادقیان،مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی، اظهار داشت: میزان مصرف گاز از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از سه هزار و 250 میلیون مترمکعب بوده که 54 درصد سهم بخش خانگی و تجاری، 32 درصد نیروگاه‌ها و 14 درصد سهم بخش صنایع بوده است.




وی به طرح گاز رسانی به روستاها اشاره و اظهار کرد: عملیات اجرایی گازرسانی در 346 روستا و پنج شهر مرگن، سرو، سیلوانا، میرآباد و لواجیق در حال انجام بوده و در سال جاری بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار جذب و تعهد شده است.




مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 99 درصد جمعیت شهری و 38 درصد جمعیت روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و خطوط شبکه و انشعابات گاز بر اساس آخرین استانداردها اجرا شده و بر اساس برنامه‌های مدون نگهداری می‌شوند.




وی از تزریق گاز CNG در 113 جایگاه توسط شرکت گاز آذربایجان غربی خبر داد و افزود: شرکت گاز در مورد جایگاه‌های CNG به مانند مشترکین تمامی بخش‌های دیگر برنامه وصول مطالبات را در دستور کار خود قرار داده و کاهش دریافت گازبها جایگاه‌های CNG از جمله این برنامه‌های اساسی است.




این مسئول ضمن بیان اینکه مدیریت جایگاه‌های CNG بر عهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است، گفت: شرکت ملی گاز با تقویت خطوط انتقال و شبکه گاز سعی در تامین جریان پایدار گاز مشترکین می‌کند تا در تمام فصول و ایام سال با قطعی یا کاهش فشار شدید گاز مواجه نشویم.





وی به پروژه‌های اجرا شده در بهمن ماه امسال اشاره و اضافه کرد: پروژه گازرسانی به 31 روستا به اعتبار 10 میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی گازرسانی به 111 روستا با اعتبار 110 میلیارد تومان در همین ایام افتتاح شد.




صادقیان، اجرای طرح همیار گاز، آموزش نکات ایمنی، آموزش روش مصرف بهینه این نعمت خدادادی، توزیع اقلام کمک آموزشی متعدد و نصب پیام‌های ایمنی مربوطه در پشت اتوبوس‌های واحد شهری را از جمله برنامه‌های شرکت گاز در جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی مردم اعلام کرد.




وی ابراز کرد: تا مهر امسال 46 مورد حادثه از سوی مراجع رسمی اعلام آمار حادثه دیدگان ناشی از گاز طبیعی یعنی سازمان پزشکی قانونی، اورژانس و آتش نشانی به شرکت گاز آذربایجان غربی گزارش شده است.




مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی افزود: 37 مورد از حوادث ثبت شده ناشی از انفجار و آتش سوزی است که سبب فوت یک نفر و مصدومیت 9 نفر شده و 9 مورد حادثه گازگرفتگی روی داده که منجر به فوت یک نفر و مسمومیت 20 نفر در سطح آذربایجان غربی شده است.




وی با اشاره به افزایش جمعیت شهری و استفاده بیشتر از سوخت گازی در شهرها بیشترین حوادث گزارش شده ناشی از نشت گاز یا انفجار آن را از مناطق شهری استان اعلام و اضافه کرد: از مجموع 46 حادثه 39 مورد شهری و هفت مورد حادثه روستایی بوده است.




این مسئول در پایان با اشاره به لزوم تلاش برای آگاهی بخشی به مردم در راستای استفاده بهینه از انرژی‌های فسیلی و رعایت نکات ایمنی، گفت: شرکت ملی گاز ایران و به تبع آن شرکت گاز آذربایجان غربی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متعددی در قالب افکت، تیزر و انیمیشن در راستای فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از گاز طبیعی و مصرف بهینه آن تولید و پخش می‌کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;