جدیدترین آمار برداشت نفت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا،  هادی نظرپور، مجری طرح توسعه میدان مشترک یادآوران با بیان اینکه فاز یک طرح توسعه این میدان تا پایان اسفندماه پارسال پیشرفت 6/ 98 درصدی داشته است، اظهار کرد: 4/ 1 درصد باقیمانده از اجرای این پروژه مربوط به بخش گاز میدان است که انتظار داریم تا چندماه آینده راه‌اندازی شود.






وی با اشاره به تکمیل بخش نفت در سال ٩٤ تصریح کرد: از بهمن ماه پارسال عملیات پیش راه‌اندازی بخش نفت نهایی شده است؛ ضمن اینکه مخازن موجود در کارخانه بهره‌برداری از نفت پر شده، بنابراین شرایط تولید از میدان فراهم شده است. مجری طرح توسعه میدان یادآوران مجموع تولید نفت از این میدان را تا اسفندماه پارسال ٥٠ میلیون بشکه اعلام کرد و گفت: از این میزان 5/ 16 میلیون بشکه در سال ٩٤ تولید شده است.







وی با بیان اینکه اکنون امکان تولید ٨٥ هزار بشکه نفت از میدان مشترک یادآوران فراهم شده است، به سهم ٧٤ درصدی نیروهای بومی در اجرای این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: سهم ایران براساس قرارداد ٥١ درصد بود که این مهم انجام شده است. نظرپور اجرای ٢ هزار و ٢٠٠ کیلومتر کابل‌کشی، احداث ٧٥٠ کیلومتر خط لوله جریانی و به‌کارگیری ١٢ هزارتن سازه فلزی را از جمله اقدام‌های انجام شده در این طرح ذکر کرد.






میدان نفتی یادآوران در ١٠ کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و حدود ٧٠ کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به‌صورت شمالی-جنوبی در گستره نوارمرزی عراق واقع شده و از میدان‌های مشترک با عراق است. براساس آخرین مطالعات به عمل آمده و نتایج حاصل از آزمایش‌های چاه‌های توصیفی و مدل‌های دینامیک مخزن، میزان نفت درجای میدان براساس محتمل‌ترین حالت بالغ بر ٣٤ میلیارد بشکه برآورد شده است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;