تصفیه خانه پردیس به بهره برداری میرسد

به گزارش تاسیسات نیوز، محسن عسکری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بازدید از مراحل ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر پردیس از افتتاح این طرح تا خرداد امسال خبر داد.





معصومه ابتکار به دلایل تاخیر در اجراي طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر پردیس اشاره کرد و گفت: كمبود منابع مالي در به تعویق انداختن اجرای این طرح نقش بسیاری داشته است. وی افزود: بخشي از اعتبارات این طرح در دولت به تصويب رسيده و بخشي دیگر از اين اعتبارات از سوی وزارت نيرو تامين خواهد شد.





وی ادامه داد: با وجود همه مشكلات و كمبود منابع مالي این طرح در حال اجرا بوده و تاكنون 75 درصد پيشرفت داشته است. رئیس سازمان محیط زیست به اهميت مشاركت مردم و بخش خصوصي در رابطه با جمع‌آوري و ساماندهي سیستم فاضلاب اشاره كرد و افزود: طرح‌هاي جمع‌آوری فاضلاب از مهمترين مولفه‌های زيست محيطي در شهرهاي بزرگ محسوب مي‌شوند.

 

 

 

 

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه اگر در شهرها سيستم جمع آوري و تصفيه فاضلاب وجود نداشته باشد بيماري‌های مزمن و آلودگي امكان زندگي در شهر را از بين خواهد برد، گفت: براي تسريع اجرای اين طرح‌ها استفاده از الگوهاي موفق حائز اهميت است و اين الگوها در شهرهاي مختلف كشور با مشاركت مردم، دولت و بخش خصوصي به اجرا درآمده و نتايج خوبي هم در پی داشته است.






ابتكار ادامه داد: تصفيه خانه‌هاي جديد به شكلي طراحي مي‌شوند كه علاوه‌بر توليد انرژي و برق، از باقيمانده محصول تصفيه‌خانه نيز مي‌توان به عنوان كود برای مصارف کشاورزی استفاده كرد. وي گفت: همچنين آب تصفيه شده اين واحدها نيز قابل بازچرخاني و استفاده مجدد بوده و مي‌تواند برای كشاورزي، آبياري و مصارف ديگر استفاده شود.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;