ثبت پروانه تولید خودرو گازوئیلی به نام بنز

به گزارش تاسیسات نیوز، ۲۹ ژانویه سال ۱۸۸۶ کارل بنز پروانه تولید نخستین خودرو گازوئیلی را به نام خود ثبت کرد. کارل بنز متولد سال ۱۸۴۴ شهر مولبرگ آلمان بود. او با وجود فقر خانواده، توانست در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کند.


در سن ۱۵ سالگی در امتحان ورودی دانشگاه کارلسروهه قبول شد و به این دانشگاه پیوست. او در سال‌های ابتدایی تحصیلش به فکر ساخت وسیله‌ای نقلیه مانند گاری بود که بدون کمک اسب بتواند حرکت کند.

اولین سال‌های فعالیت حرفه‌ای او در شرکت‌های معروف مهندسی مکانیک گذشت اما او در سن ۲۷ سالگی اولین کارگاه ورقکاری خود را تاسیس کرد. بنز در سال‌های فعالیت در این کارگاه، پروانه‌های مختلفی در زمینه‌ وسایل نقلیه به نام خود ثبت کرد.


پس از گذشت مدتی، طرح‌های او برای کنترل سرعت، جرقه به وسیله‌ باتری، کاربراتور، کلاچ، شافت چرخ‌دنده‌ای و رادیاتور نیز به‌ثبت رسیدند.


البته او پس از مدتی به‌خاطر مشکلات با سهامداران و عدم توانایی در اجرای طرح‌های خود از شرکت استعفا داد. کارل بنز در سال‌های فعالیت خود تا ۱۸۸۶، پستی و بلندی‌های زیادی را تحمل کرد. سرانجام در این سال و با افزایش درخواست برای موتورهای با سیستم احتراق داخلی، او شرکت خود را با نام Benz&Cie توسعه داد.


در سال‌های انتهایی قرن۱۹، شرکت بنز بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ خودرو در جهان بود که تا سال ۱۸۹۹، تعداد ۵۷۲ دستگاه از محصولاتش را تولید و روانه بازار کرده بود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;