تیراژ فروش خودروهای ون برقی تا ۱۰ سال آینده ده برابر خواهد شد

به تازگی کارشناسان برآورد و اعلام کردند که طی یک دهه آینده با کاهش هزینه تولید قطعات و باتری‌های مخصوص، فروش سالانه خودروهای ون برقی به ۲.۴ میلیون دستگاه خواهد رسید.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی IDTechEx  پیش بینی کرده اند که سهم فروش ون های برقی در ۱۰ سال آینده تقریباً ۱۰ برابر خواهد شد و فروش سالانه آنها نیز در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۲.۴ میلیون دستگاه خواهد رسید.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و همچنین حفاظت بیشتر از محیط زیست خودروهای تمام الکتریکی و برقی را جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی کنند و با تولید انبوه آنها نقش خود را در توسعه زیرساخت‌های مربوط به وسایل حمل و نقل پاک و دوستدار محیط زیست ایفا کنند.
بر اساس گزارشی که این موسسه تحقیقاتی در هفته جاری منتشر کرده است چشم انداز ۱۰ ساله فروش خودروهای تجاری سبک LCV در کشورهای مختلف جهان قابل مشاهده است. کارشناسان در تحلیل این برآوردها عنوان کرده‌اند که دلیل افزایش میزان فروش خودروها و ون برقی در سال‌های آینده، تمایل بیشتر شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف به استفاده از خودروهای الکتریکی بر اساس اصول اقتصاد سرد است و این به علت تلاش آنها برای حفاظت از محیط زیست و مبارزه با تغییرات اقلیمی نیست.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;