تولید گاز طبیعی از نور خورشیدهای مصنوعی ممکن می‌شود

محققان اتریشی کارخانه‌ای تأسیس کرده‌اند که می‌تواند از نور یک خورشید مصنوعی برای استخراج هیدروژن و دی اکسیدکربن و تولید گاز طبیعی استفاده کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در بسیاری از کشورها زمستان‌های طولانی موجب می‌شود تا میزان انرژی خورشیدی در دسترس محدود شده و لذا تولید انرژی بدین شیوه دشوار شود. سیستم‌های تبدیل انرژی از طریق خورشیدهای مصنوعی می‌توانند به عنوان جایگزینی مناسب به کار گرفته شوند.
از این سیستم‌ها تا به حال برای تأمین انرژی خورشیدی استفاده می‌شد. اما حالا می‌توان از این فناوری برای تهیه گاز طبیعی در عمق زمین نیز استفاده کرد.
فناوری یادشده با پشتیبانی مالی اتحادیه اروپا ابداع شده و چند شرکت سوئیسی نیز در تکمیل آن مشارکت داشته‌اند. در این فرایند از برق تولید شده با استفاده از صفحات خورشیدی و توربین‌های بادی برای تولید هیدروژن استفاده می‌شود. همچنین برق به دست آمده در این فرایند در یک فرایند الکتروسیس برای جدا کردن هیدروژن و اکسیژن آب به کار گرفته می‌شود. سپس هیدروژن به دست آمده همراه با دی اکسیدکربن مایع به مخازن گاز ایجاد شده در زیر زمین تزریق می‌شوند.
فرایند تولید گاز طبیعی به این شکل کم هزینه و سریع است و در صورت لزوم از گازهای یادشده می‌توان برای تولید گاز متان یا آب نیز استفاده کرد. میزان بهره‌وری این فناوری تبدیل انرژی خورشیدی یا باد به برق و گاز طبیعی ۶۰ درصد است.
منبع مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;