تولید ماسک‌های نانوی ضد کرونا در چین

تا به امروز ماسک‌های صورت عادی تولید شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا چندان مؤثر نبوده اند، اما یک ماسک نانوی جدید تولید شده در چین می‌تواند این مشکل را برطرف کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شرکت Anxin در شهر ژوهای چین برای اولین بار موفق به تولید ماسک‌های چندبار مصرفی شده که با استفاده از فناوری نانو تولید شده‌اند و از قابلیت بیشتری برای متوقف کردن باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناکی مانند کرونا برخوردارند.
به گفته لی ژانهونگ رئیس این شرکت در روند تولید کاملاً خودکار این ماسک‌ها که بدون هرگونه تماس دست صورت می‌گیرد از مواد نانونقره ای استفاده می‌شود که قبلاً تاییدیه های پزشکی لازم را دریافت کرده‌اند.
لایه نانو نقره افزوده شده به ماسک‌های یادشده کاملاً ضد باکتری هستند و علاوه بر آب، قادر به جذب رطوبت هوا در زمان تنفس نیز هستند و لذا بر خلاف ماسک‌های عادی قابلیت زیادی برای دفع آلودگی‌های محیطی و کرونا دارند.
ذرات نانو نقره موجود در این ماسک‌ها با انتشار مداوم یون‌های قاتل باکتری‌ها و ویروس‌ها سلامت افراد را تضمین می‌کنند. ماسک‌های یادشده برای مدت حداکثر هفت روز قابل استفاده بود و پس از آن باید تعویض شوند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;