تولید برق ایران از انرژی تجدیدپذیر

به گزارش تاسیسات نیوز، جیلز دیکسون، مدیر عامل انجمن علمی انرژی بادی اروپا، در پایان نخستین روز از چهارمین همایش دو روزه انرژی بادی ایران در محل وزارت نیرو گفت: ایران از قابلیت های بسیار بالایی در انرژی های بادی برخوردار است که به مراتب بیشتر از پتانسیل های های موجود در اروپا است.





وی گفت: در این همایش بین المللی گرد هم آمده ایم تا درباره افزایش سرمایه گذاری در این عرصه در ایران بحث و تبادل نظر کنیم.

 

 

 

وی افزود: انجمن علمی انرژی بادی اروپا آماده است تا سرمایه گذاران فعال در عرصه توربین های بادی را ترغیب به حضور بیشتر و پر رنگ تر در ایران کند و قادر است در این راه، انواع فناوری های تولید انرژی های تجدیدپذیر را از جمله خورشیدی، بادی و … به ایران بیاورد.

 

 

 

 

دیکسون تصریح کرد: در حالی که وزیر نیرو ایران از برنامه ریزی برای وارد کردن پنج هزار مگاوات برق از محل انرژی های تجدیدپذیر در ایران در پنج سال آینده خبر می دهد، ما آمادگی داریم تا زمینه تولید 6 برابر این میزان برق یعنی 30 گیگاوات را در ایران فراهم کنیم.

 

 

 

 

پیش تر حمید چیت چیان وزیر نیرو از تصویب تولید پنج هزار مگاوات انرژی در طول اجرای برنامه پنج ساله ششم توسعه (سالیانه هزار مگاوات) از محل توسعه انرژی های تجدیدپذیر خبر داده بود.

 

 

 

 

مدیر عامل انجمن علمی انرژی بادی اروپا تاکید کرد: بررسی های کارشناسان حاکی است آنقدر میزان وزش باد در ایران بالا است که حتی می توان با کمتر از نرخ 60 سنت یورو در هر کیلو وات ساعت، برق در ایران تولید کرد.

 

 

 

 

چهارمین همایش انرژی بادی ایران روزهای 29 و 30 تیرماه (سه شنبه و چهارشنبه) در محل وزارت نیرو برگزار شد.

 

 

 

 

برگزاری نشست تخصصی «مشارکت بین المللی در توسعه صنعت انرژی بادی کشور»، نشست تخصصی «اهداف و مدل های توسعه صنعت باد کشور» و نشست تخصصی «فرصت ها و چالش های اقتصادی توسعه انرژی بادی کشور» همراه با نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای این صنعت، از جمله برنامه های این همایش است.

 

 

منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;