تولید برق از زباله در زنجان

به گزارش تاسیسات نیوز، دیگر گرفتن برق از زباله چیز عجیبی نیست و هر روز اخبار متنوعی از این تکنولوژی به گوش می رسد. چند وقت پیش در تبریز این اتفاق افتاد و حال در زنجان از زباله های مردم می توان برق تولید کرد.




عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: سه سرمایه گذار ترک به منظور ایجاد نیروگاه زباله سوز جهت تولید انرژی برق حاصل از سوزاندن زباله به زنجان می آیند.





نائب رئیس شورای مشترک ایران و ترکیه و عضو هیات رئيسه اتاق زنجان گفت: این نیروگاه در راستای استفاده مناسب از پسماندهای تولید شده احداث می شود و راهکار مناسب جهت دفع زباله ها و استفاده بهینه از آنها می باشد.

 

 

علی یگانه فرد میزان زباله‌های دپوشده روزانه شهر زنجان را ۳۲۰ تن عنوان کرد و افزود: در ازای این مقدار زباله ۱/۵ تا ۲ مگا وات برق تولید خواهد شد.

 

 

 

عضو هیات رئيسه اتاق زنجان هدف از تاسیس این نیروگاه را تولید انرژي پاک عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به رشد روزافزون جمعیت و تولید ویرانگر زباله ایجاد این نیروگاه یکی از مولفه های مناسب جهت تولید برق می باشد.

 

 

 

وی با اشاره به آغاز فصل جدید مناسبات اقتصادی ایران و سایر کشورها اظهار داشت: اتاق زنجان و شورای مشترک ایران و ترکیه با توجه به تمایل سرمایه گذاران خارجی جهت ورود به بازارهای ایران همه تلاش خود را معطوف به جذب سرمایه گذار خارجی جهت توسعه همه جانبه استان می نماید.

 

 

 

منبع: شبستان

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;