تعهد به کاهش گازهای گلخانه‌ای

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، وزیر نیرو در آیین آبگیری سد رودبار لرستان ضمن اشاره به توافق معروف به COP21 در پاریس و تعهد ۱۹۵ کشور دنیا برای کاهش گازهای گلخانه‌ای گفت: یکی از سیاست‌های مهم وزارت نیرو و دولت یازدهم توجه به مسائل محیط زیستی است و ما در کنفرانس پاریس متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شدیم.





وی افزود: یکی از مفاد بسیار مهم این توافق استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است. کشور ما نیز متعهد شد تا حدود ۴ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش دهد.حمید چیت‌چیان تصریح کرد: در واقع ما متعهد شدیم تا سال ۲۰۳۰ تا سقف ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور احداث کنیم؛ بالطبع یکی از موارد بسیار مهم انرژی‌های نو، انرژی برقابی است.





وزیر نیرو گفت: انتشار گازهای گلخانه‌ای یکی از چالش‌های بسیار مهم عصر کنونی است و چنانچه کشورهای دنیا متعهد به توافقات صورت گرفته در کنفرانس پاریس نباشند، خسارات گران‌باری دامن نسل کنونی و آینده را خواهد گرفت.





وی تاکید کرد: وزارت نیرو برنامه بسیار گسترده‌ای در ارتباط با بهره‌گیری از منابع آبی، انرژی‌های بادی، خورشیدی، زمین‌گرمایی و زیست توده در دست دارد. چیت‌چیان تصریح کرد: خشکسالی‌های ۱۵ سال اخیر در کشورمان و سایر مناطق دنیا بخشی از دلایلی است که ارتباط مستقیم با افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای در دنیا دارد.





وی اظهار کرد: مدیریت منابع آب بسیار می‌تواند ما را در دستیابی به این هدف بین‌المللی و البته ملی کمک کند و احداث سد رودبار لرستان نیز بخشی از این پروژه‌ها است.وی در ادامه با اشاره به همکاری یک شرکت خارجی در تامین مالی پروژه سد و نیروگاه رودبار لرستان گفت: شرکت چینی CGTC در احداث این سد و نیروگاه با کشورمان همکاری داشته و متعهد به تامین ۸۵ درصد از منابع مالی پروژه بوده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;