تولید انرژی بی پایان با استفاده از رنگ های خورشیدی

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان موفق به ساخت یک رنگ خورشیدی شده اند که می تواند بخار آب را جذب و آن را برای تولید هیدروژن که پاک ترین منبع انرژی به شمار می آید، تجزیه کند.

 

 

 

این رنگ حاوی ترکیب جدیدی است که همانند سیلیکاژل عمل می کند. سیلیکاژل برای جذف رطوبت و خشک و تازه نگه داشتن مواد غذایی، داروها و وسایل الکترونیکی استفاده می شود.

 

 

 

اما برخلاف سیلیکاژل، ماده جدید با نام سولفید مولیبدن نیز همانند یک نیمه رسانا عمل کرده و تقسیم مولکول های آب به هیدروژن و اکسیژن را تسریع می کند.

 

 

 

دکتر توربن دینک از دانشگاه RMIT ملبورن استرالیا می گوید: «اختلاط ترکیب با ذرات اکسید تیتانیوم یک رنگ جاذب نور خورشید می دهد که منجر به تولید سوخت هیدروژن از انرژی خورشیدی و هوای مرطوب می شود.

 

 

 

اکسید تیتانیوم رنگدانه سفیدی است که در حال حاضر در رنگ های دیوار استفاده می شود؛ یعنی افزودن یک ماده جدید می تواند یک دیوار آجری را به یک واسطه تولید انرژی و سوخت تبدیل کند.

 

 

 

پیشرفت جدید مزایای زیادی دارد: نیازی به آب تمیز یا تصفیه شده برای تغذیه سیستم نیست. هرجایی که بخار آب در هوا وجود داشته باشد حتی مناطق دور از آب می توان سوخت تولید کرد.

 

 

 

کوروش کلانترزاده – یکی دیگر از اعضای تیم تحقیقاتی – می گوید هیدروژن پاک ترین انرژی است و می تواند در پیل های سوختی و نیز موتورهای احتراق به عنوان جایگزین سوخت های فسیلی استفاده شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;