طراحی جدیدی از زاها حدید + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، فاز اول یک ایستگاه قطار فوق سریع با طراحی زاها حدید در نزدیکی ناپل فرانسه آغاز به کارکرد. این ایستگاه که بخشی از طرح بزرگ تر برای بهبود اتصال ریلی بین جنوب ایتالیا و ناپولی است، یک طرح جالب توجه بوده و شامل فناوری پایدار می شود.

 

 

 

طراحی این ایستگاه که به سال 2003 بر می گردد، اخیراً توسط نخست وزیر ایتالیا افتتاح شده و با تکمیل این پروژه تعداد قطارهای حاضر در این ایستگاه 28 قطار و مسافرانی که روزانه جا به جا می شوند 32700 نفر هستند.

 

 

 

از نظر ساختاری، پروژه بسیار جالب توجه است و شامل یک پایه بتونی تقویت شده است که از محل های تلاقی مرتفع شامل 200 تیغه فولادی بزرگ محافظت می کند. تیغه های فولادی در کوریان پوشیده شدند و در راس آنها یک بام شیشه ای قرار دارد. ساختمان همچنین از تکنیک های ساختمانی پیشرفته استفاده می کند.

 

 

 

بتون مورد استفاده در این ایستگاه ترکیب خاصی است که با اجزای بتونی منحنی شکل سازه عملکرد مناسبی فراهم می سازد. این تکنولوژی اولین بار در زمان ساخت موزه MAXXI در رم استفاده شده است: قالب بندی چوبی به جای واحدهای فولادی پیش ساخته و منحنی های دوتایی با قالب بندی که از مدل های پلی استیرن CNC ایجاد شده است.

 

 

 

علاوه برای خدمات رسانی به مسافران، خود ایستگاه به عنوان یک سکوی عمومی روی مسیرهای ریلی برای دسترسی محلی است. این محلی تلاقی همچنین دسترسی اسان به سکوها، مغازه ها، کافه ها و تالار مرکزی فراهم می کند.

 

 

 

ویژگی برجسته ایستگاه Afragola ناپولی سهم قابل توجهی از طراحی پایدار است. جهت تالار اصلی طوری تعیین شده که حداکثرساختن نور روز و تهویه طبیعی را تضمین می کند و علاوه بر آن پنل های خورشیدی در بام تعبیه شده تا مصرف برق شبکه را کاهش دهد. سیستم های سرمایش و گرمایش با منبع زمینی با کشیدن گرما از زمین و ارسال گرمای اضافی به بیرون، دمای آسایش را در داخل ساختمان حفظ می کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;