توسعه همکاری‌های چند جانبه ایران با بورکینافاسو

در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزیر امور خارجه بورکینافاسو، توسعه همکاری‌های چندجانبه بین دو کشور در زمینه‌های فنی و صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، انرژی، آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای، پروژه‌های زیرساختی، صنایع تبدیلی، محصولات شیمیایی، آهن و فولاد و حمایت‌های اجتماعی مطرح شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر دوشنبه با اولویا روآمبا، وزیر امور خارجه بورکینافاسو دیدار کرد. در این دیدار درباه مسائل متعددی بحث و تبادل‌نظر شد.
مرتضوی در خصوص این دیدار گفت: یکی از راهبردهای تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران، ارتباط موثر و سازنده با کشورهای همسایه و آفریقا است که موید این مسئله نیز سفر اخیر رئیس جمهور به آفریقا است.

وی افزود:‌ کمیسیون‌های مشترک بین ایران و بورکینوفاسو تشکیل شده و در جلسه امروز(دوشنبه) ۲۰ رونوشت بین طرفین تدوین شد که در اجلاسی که مهر ماه در برکینوفاسو برگزار می‌شود این ۲۰ رونوشت را به توافقنامه تبدیل کنیم.

اواسط اردیبهشت سال جاری وزیر توسعه صنعت و تجارت بورکینافاسو با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور دیدار داشتند.
این دیدار با هدف توسعه همکاری‌های چند جانبه بین دو کشور ایران و بورکینافاسو در زمینه‌های فنی و صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، انرژی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، پروژه‌های زیرساختی، صنایع تبدیلی، محصولات شیمیایی، آهن و فولاد و حمایت‌های اجتماعی انجام شد.
همچنین دو پیش‌نویس یادداشت تفاهمنامه همکاری بین دو کشور در حوزه‌های اشتغال، حمایت‌های اجتماعی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای طرف بورکینافاسو ارسال شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;