توسعه شبکه نوآوری صنعت ساختمان نیاز اصلی نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی یزد:‌ در حالی که کشورهای پیشرفته دنیا بر روی موضوعاتی همچون ساختمان های هوشمند و سبز تمرکز دارند ما همچنان با روش های سنتی به ساخت و ساز مشغولیم و لازم است بر توسعه شبکه نوآوری در صنعت ساختمان و اصلاح فرآیندهای سازمان متمرکز شویم.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ضمن تاکید بر توسعه شبکه نوآوری صنعت ساختمان، با اشاره به تزلزل سرمایه اجتماعی در سازمان های نظام مهندسی گفت: امروزه شاهد اختلاف نظرهای فراوان در بخش های داخلی این سازمان ها، شهرداری ها و نهادهای مربوطه هستیم که نیازمند کاهش آنها هستیم.
بر اساس این گزارش، مهدی سالاری در جلسه رؤسای سازمانهای استانها با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به وجود رکود و بحران در صنعت ساختمان اشاره کرد و افزود: عموماً در همه دنیا در شرایط رونق برای بهبود تلاشی صورت نمی گیرد و این شرایط بهترین زمان برای بهبود فرآیندها، آموزش و پیشرفت است.
سالاری با تأکید بر این که شاخص ارزیابی سازمان های نظام مهندسی و جامعه مهندسین، ارزش افزوده ای است که برای مخاطبین خود ایجاد می کنند ،به بیان چالش های این سازمان ها پرداخت و گفت: متأسفانه به دلیل اتفاقاتی که چند سال اخیر در این سازمان ها اتفاق افتاده به سرمایه اجتماعی آنها آسیب جدی وارد شده و تا زمانی که به این بخش توجه نشود و تقویت نگردد بسیاری از برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری ها بی نتیجه خواهد ماند.
وی ادامه داد: از دیگر چالش های اصلی این سازمان ها ،بحران هویت است به طوری که در حال حاضر بسیاری از مهندسین و حتی سازمان هایی نظیر شهرداری ها و ادارات راه و شهرسازی که می توانند تعاملات سازنده ای با نظام مهندسی داشته باشند به این سازمان ها اعتماد کافی ندارند.
سالاری تصریح کرد: این بی اعتمادی که ناشی از رفتارهای گذشته سازمان های نظام مهندسی است باعث ایجاد شکاف بین نظام مهندسی و ارگان های دیگر شده است که بر استقلال و هویت این سازمان تأثیرگذار است.
سالاری ضمن تشکر از دیدگاههای شایسته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نسبت به موضوعات مختلف این صنعت، به نقش مدیران ارشد در پیاده سازی این تفکرات اشاره و پیشنهاد کرد بر روی آموزش مدیران ارشد تمرکز و تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی در ادامه به تفاهم نامه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و شورای مرکزی در زمینه نوآوری در صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: در حالی که کشورهای پیشرفته دنیا بر روی موضوعاتی همچون ساختمان های هوشمند و سبز تمرکز دارند ما همچنان با روش های سنتی به ساخت و ساز مشغولیم و لازم است بر توسعه شبکه نوآوری در صنعت ساختمان و اصلاح فرآیندهای سازمان نظام مهندسی متمرکز شویم.
سالاری در انتها بر آمادگی برای سرمایه گذاری در این زمینه تأکید کرد و افزود: همانگونه که قبلاً نیز طی نامه ای عنوان شده بود بنا بر تجربیاتی که در این زمینه داریم آماده ایم تا به عنوان پایلوت در این خصوص وارد عمل شویم.
منبع نظام مهندسی یزد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;