توسعه در هفته دولت

به گزارش تاسیسات نیوز، با آغاز هفته دولت، میادین گازی گنبدلی احیا و کیش توسعه می یابد و طرح گازرسانی به روستاهای لرستان به بهره برداری میرسد. در زیر اخبار مربوط به این بخش از توسعه های هفته دولت را میخوانیم.

احیای میدان گاز گنبدلی

یک مقام مسوول در شرکت نفت از به تعویق افتادن توقف تولید یک میدان مشترک گازی ایران با ترکمنستان خبر داد و گفت: توقف تولید گاز از این میدان فعلا منتفی شده است.

محمد مام بیگی درباره آخرین وضعیت توسعه میدان گنبدلی به‌عنوان مهم‌ترین میدان مشترک گازی ایران با ترکمنستان گفت: در دو سال اخیر برای نخستین بار برنامه تولیدی در میدان مشترک گازی گنبدلی به‌طور ١٠٠ درصد تحقق یافته است.

مدیر فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های صنعت نفت حفظ و افزایش تولید از میدان مشترک گنبدلی است، تصریح کرد: هم‌اکنون حداکثر برداشت از این میدان گازی در حال انجام است.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه در سال ١٣٧٨ شرایط به گونه‌ای شد که تولید از میدان مشترک گنبدلی به دلیل افت فشار درحال توقف بود، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و اقدامات فنی انجام گرفته و همکاری پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد تولید از این میدان مشترک گازی ادامه دارد.بیگی از برنامه‌ریزی برای حفاری چاه‌های جدید در میدان مشترک گنبدلی در سال آینده خبر داد و افزود: همچنین قرار است با ایجاد تاسیسات فرآورش در محل این میدان گاز تولید شده به مصرف مردم آن منطقه برسد، با تحقق این برنامه تولید از میدان فراتر از برنامه‌ریزی انجام خواهد گرفت.

توسعه میدان گازی کیش

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير دولت به وزير نفت، مقرر شده حق بهره برداري از 447 هکتار از اراضي واقع در منطقه گرزه و کلات شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان، با رعايت قوانين و مقررات مربوط جهت احداث تأسيسات پالايشگاهي طرح توسعه ميدان گازي کيش به اين وزارتخانه واگذار و وزارت نفت مکلف است ضمن اجراي طرح مذکور در اسرع وقت، نسبت به اختصاص بخشي از زمين هاي مذکور براي تأمين فضاهاي سبز و آب شرب روستاهاي واقع در محدوده اين ميدان گازي اقدام کند.

طرح گازرسانی به لرستان


مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با بیان اینکه تا پایان هفته دولت تعداد روستاهای بهره مند از گاز در استان به 662 روستا خواهد رسید ، گفت : از این تعداد ، طرح گازرسانی به 202 روستا از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت سال جاری انجام شده است.

شمس خرم آبادی افزود : در این راستا 15000 خانوار روستایی از گاز بهره مند شده اند و بیش از 500 میلیارد ریال نیز هزینه شده است . وی خاطرنشان کرد : گازرساني به روستاها اولويت نخست شركت گاز استان مي باشد و در همين راستا طرح گازرساني به بیش از 150 روستاي استان در حال اجراست .

شمس گفت : جمعیت روستایی بهره مند از گاز در استان طی دو سال اخیر به 60 درصد افزایش یافته است و با اجرای طرحهای در دست اجرا و برنامه ریزی شما بیشتری از روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد . وی یادآوری کرد : از 25 شهر استان هم اکنون 23 شهر از نعمت گاز بهره مند هستند و طرح گازرسانی به شهرهای شول آباد و درب گنبد در دست مطالعه می باشد.

 

توسعه در هفته دولت

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;