آخرین وضعیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور

ظرفیت نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر از زمان استقرار دولت دوازدهم تا پایان آذرماه سال جاری با رشد ۹۶ درصدی به ۶۷۰ مگاوات رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، نگاهی به روند توسعه انرژی‌های پاک در کشور حاکی از آن است که ظرفیت ۶ مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ابتدای انقلاب هم اکنون به ۶۷۰ مگاوات رسیده است.

در ابتدای دولت تدبیر و امید کل ظرفیت نصب شده کشور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ۱۶۵ مگاوات بوده است که در پایان دولت یازدهم این رقم با تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری از سوی بخش دولتی به سرمایه‌گذاری توسط بخش غیردولتی و ایجاد تعرفه‌های متنوع برای قراردادهای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به حدود ۳۴۱ مگاوات رسیده بود و از زمان استقرار دولت دوازدهم تا پایان آذرماه سال جاری ظرفیت نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر با رشد ۹۶ درصدی به ۶۷۰ مگاوات رسیده است.

همچنین در راستای تنوع بخشی اقتصادی در سبد انرژی با تاکید بر انرژی‌های تجدیدپذیر، ظرفیت نصب شده انرژی‌های برق‌آبی تاکنون از مرز ۱۲ هزار مگاوات گذشته است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرفیت نصب شده کشور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال جاری به هزار و ۱۴۱ مگاوات خواهد رسید و در مجموع تا پایان دولت دوازدهم چهار هزار مگاوات به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;