توجه بیشتر به مطالبات در حوزه نظام مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با بیان اینکه امروز نزدیک به ۹ هزار مهندس در استان داریم، گفت:با توجه به اینکه رسانه‌ها‌ مطالبه‌‌گر هستند به مطالبات در حوزه نظام مهندسی توجه بیشتری شود.




احمد تجری ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم استان گلستان اظهار داشت: خبرگزاری تاثیرگذاری مانند تسنیم می‌تواند به وظایف بسیار مهمی که برعهده سازمان نظام مهندسی نهاده شده کمک کند.




وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی نقش مهمی در بخش مسکن دارد و در مورد انتظاراتی که از این سازمان وجود دارد اطلاع‌رسانی کمتری انجام شده و درخواست دارم با توجه به اینکه جامعه رسانه مطالبه‌گر است به مطالبات در حوزه نظام مهندسی توجه بیشتری شود.




رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان ادامه داد: در سال 1374 قانونی تحت عنوان قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلش شورای اسلامی تصویب و شکل گرفت و وظایف و اهداف سازمان نظام مهندسی به صورت قانونی در مجلس دیده شده است.




تجری تاکید کرد: رعایت قوانین مقررات ملی از نکاتی است که باید مورد توجه باشد و برای اجرای قانون ساخت‌و‌ساز باید بخش دیگری به آئین‌نامه وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور که ابلاغ شده است اهتمام بورزند.




وی به نقش سازمان نظام مهندسی در صدور پروانه‌ها تاکید کرد گفت: نقش سازمان نظام مهندسی در صنعت ساخت و ساز سبب شده که در سال 1396 که بیش از 2 دهه از قانون نظام مهندسی گذشته اتفاق خوبی رقم خورده و امروز نمی‌توانیم کیفیت ساخت و سازها را در کشور با قبل از تشکیل این سازمان مقایسه کنیم.




قوانین مقررات ملی ساختمان نیاز به بازنگری دارد



رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه با تشکیل سازمان نظام مهندسی دغدغه‌های گذشته در بخش ساخت و ساز برطرف شده و سطح کیفی ساخت و ساز ارتقاء پیدا کرده، افزود: البته این قانون نیاز به بازنگری دارد و در کمیسیون عمران مجلس به این موضوع توجه شده است.




تجری یادآور شد: امروز از لحاظ کیفیت ساخت و ساز نسبت به گذشته شاهد رشدهستیم اما اعتقاد داریم همه مقررات ملی اجرایی نشده و آن انتظار که از صنعت ساخت و ساز داشتیم رقم نخورده است.




وی گفت: برای اجرای قوانین و تصمیم‌گیری در حوزه ساخت‌و‌ساز چند بخش مانند شهرداری‌ها، راه و شه سازی و نظام مهندسی نیاز به همکاری و هماهنگی دارند.




رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، نظارت و استفاده از نیروی کار مهار و استفاده از ابزار و مصالح استاندارد از موضوعات موثر بر کیفیت ساخت و ساز یک ساختمان دانست و گفت: با توجه به این مولفه‌ها متوجه می‌شویم که کیفیت ساختمان فرابخشی است و نیاز به کار و همت گروهی دارد.




تجری گفت: چون نیروی آموزش دیده ما در ساخت‌و‌ساز به اندازه کافی نداریم گاهی می‌بینم که از نیروی غیرماهر استفاده می‌شود و این امر منجر به کاهش کیفیت ساختمان شده است.




وی یادآور شد: الزام به‌کارگیری مصالح استاندارد و نیروی مهار بیشترین بخش تاثیرگذار بر کیفیت یک ساختمان را در استان شامل می‌شود.




رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با بیان اینکه امروز نزدیک به 9 هزار مهندس داریم که نیمی از این افراد دارای پروانه اشتغال هستند، گفت: همه مهندسان ما دارای پروانه صلاحیت نظارت و اجرای کار ساختمان هستند و نظارت توسط مهندسان دارای پروانه بر ساخت و سازها انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;