تهویه مطبوع سفارشی

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت معماری ایتالیایی کارلو راتی یک سیستم روشنایی و سرمایش و گرمایش شخصی طراحی کرده که از دستورات کارکنان تبعیت می کند. سیستم آفیس 3.0 از سنسورهایی برای کنترل داده هایی مثل میزان سکونت، دما، غلظت دی اکسید کربن و وضعیت اتاق های جلسات استفاده می کند.





کارکنان اولویت های شخصی خود را از طریق یک اپلیکیشن تلفن هوشمند تنظیم کرده و سیستم ساختمان با تنظیم روشنایی و شرایط اتاق ها در زمان واقعی پاسخ می دهد. یک حباب حرارتی بهینه از هر فرد تبعیت می کند. با همزمان کردن مصرف انرژی و وضعیت سکونت افراد در ساختمان ها می توان یک ساختار پاسخ گو و پایدارتر ایجاد کرد که تا 40 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. 






محققان و طراحان شرکت کارلو راتی سازه قدیمی در مرکز شهر تورین ایتالیا را مجهز به سنسورهای اینترنتی کرده اند که مجموعه داده های مختلف را کنترل می کند.





وقتی ساکنین ساختمان دمای مورد نظر خود را از نظر اپلیکیشن موبایل تنظیم می کنند، یک حباب حرارتی آنها را در کل ساختمان دنبال می کند و فن کویل هایی که در سقف ها قرار گرفته اند با حضور افراد فعال می شوند. وقتی یک نفر اتاق را ترک می کند، اتاق به طور طبیعی به حالت استندبای رفته و در انرژی صرفه جویی می کند.

 

 

 

 

محل کار جدید همچنین مجموعه ای از دیوارهای شیشه ای متحرک، پرده های جاذب صدا و پارتیشن های چوبی دارد که همه آنها اجازه چیدمان های مختلف داخل را می دهد.





در نتیجه یک فضای باز بزرگ می تواند به سرعت به یک سری اتاق جلسه کوچک تبدیل شود که هریک از آنها حباب های حرارتی مخصوص به خود دارند. این نوع انعطاف پذیری برای ساختمانی که نه تنها ستادهای مرکزی دارد بلکه فضای اداری، ازمایشگاه، کارگاه آموزشی و کافه تریا را نیز در خود جای داده ضروری است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;