تهویه صنعتی به ویرایش بیست و ششم رسید

 

 

ویرایش بیست و ششم کتاب تهویه صنعتی منتشر شد.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ویرایش بیست و ششم کتاب تهویه صنعت انجمن ACGIH  آمریکا با عنوان اصلی      ( industrial – VenTilation a manual of recommended practice) با ترجمه مهندس مهدی ملک پور توسط انتشارات یزدا منتشر شد.

 

604 صفحه مطلب در قطع رحلی با موضوع تهویه صنعتی که بیست و ششمین ویرایش متوالی رسیده خود موید اهمیت کتاب در موضوع مورد بحث آن است.

 

دسترسی به منابع و مواخذی که جای بحثی برای موضوع مورد نظر پرداخت شده در آن مطلب را باقی نگذارد از جمله ملاک های ارزیابی یک اثر خوب است که کتاب تهویه صنعت در حد غایی آن قرار دارد.

 

کتاب تهویه صنعتی انجمن ACGIH بی گمان درپی نیل به همین منظور تالیف شده است که با نگاهی به /13فصل کتاب می تواند ما را به این حقیقت برساند که با کتابی سرشار از مطلب و حاوی نکات و دقایق فراوان علمی مواجه هستیم.

 

ارزیابی قرارگیری در معرض مواد خطرناک، طراحی اولیه، اصول تهویه، تهویه صنعتی عمومی، مسایل طراحی سیستم ها، مسایل طراحی کلاهک، فن ها، تجهیزات تصفیه هوا، طراحی سیستم تهویه تخلیه محلی، رویه های محاسباتی، سیستم های تغذیه هوا، ملاحظات انرژی، تخمین هزینه و بهره برداری های خاص؛ سرفصل های کتاب تهویه صنعتی را شامل می شود.

 

به عنوان مثال در مبحث تهویه صنعتی عمومی آمده : تهویه صنعتی عمومی یک عبارت کلی است که به تغذیه و تخلیه هوا نسبت  به یک ناحیه، اتاق یا ساختمان اشاره می کند و سپس به بررسی و توضیح در خصوص اصول تهویه رقیق سازی، معادله عمومی تهویه رقیق سازی، ترکیبات رقیق سازی برای سلامتی، تهویه رقیق سازی برای آتش سوزی و انفجار، بالانس حرارتی و تبادل، تشعشع، مکانیزم انطباقی بدن، اختلالات حرارتی شدید، حفاظت کارگر، کنترل تهویه، سیستم های تهویه، خنک کاری سرعتی، کنترل حرارت تشعشعی، لباس خنک شونده، عایق کاری و ده ها مطلب مهم دیگر در این خصوص به همراه جداول نقشه های متعدد می پردازد.

کتاب تهویه صنعتی ویرایش بیست و ششم در شمارگان 1100 نسخه و به قیمت 400/000ریال توسط انتشارات یزدا ناشر تخصصی کتاب در حوزه تاسیسات و معماری منتشر شده است.

 

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;