تمدید ثبت‌نام کارگران ساختمانی در سامانه حمایتی وزارت کار

به گزارش تاسیسات نیوز، سامانه خدمات حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که تا ۳۰ اسفند برای ثبت نام کارگران ساختمانی جهت دریافت خدمات حمایتی و بیمه‌ای بازگشایی شده بود، تمدید شد.




به گزارش مهر، تمام کارگران ساختمانی حائز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز و ورود به سایت http://www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت نام در این سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام کنند.




فرایند احراز شرایط متقاضیان، از طریق استعلام و بازدید میدانی، توسط متصدیان امر صورت گرفته و نتیجه به واجدین شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.




طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ثبت نام کلیه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و بیمه نشده در این سامانه الزامی است چراکه در این سامانه قرار است کارگران ساختمانی پالایش شوند و افرادی که در سایر بخش‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند و تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار دارند از شمول حمایتی خارج می‌شوند.




علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا اعلام کرده است که ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در فروردین و اردیبهشت به جمع بیمه شدگان اضافه می‌شوند به طوریکه ۱۰۰ هزار نفر در فروردین ماه و ۱۰۰ هزار نفر نیر در اردیبهشت تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;