تقبیح نماینده مجلس در باره صدور بخشنامه در آستانه انتخابات نظام مهندسی

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مهندسین کشور پرشور در انتخابات شرکت کنند، گفت: صدور بخشنامه در آستانه انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور صورت خوبی نداشت.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس کمال علیپور خنکدارى گفت: نظام برای اینکه بتواند نگاه و مهندسی درست به ساخت و ساز کشور و پروژه‌های کشور داشته باشد، به طبع برون سپاری کرده است که بتواند از همه استعداد‌ها و توانمندی مهندسین کشور استفاده شود.
نماینده مردم مازندران در مجلس افزود: نظام مهندسی ساختمان، یک سازمان مردم نهاد است که به کمک ساخت و ساز کشور آمده و توانسته است پروسه مهندسی را در کشور نظام‌مند کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: خدا را شکر می کنیم که نظام مهندسی ساختمان در کشور اثرات خوب و مفیدی داشته است و امروز می‌بینیم که ساخت و ساز‌های فنی و مهندسی با نظارت مهندسان کشور انجام می‌شود.
علیپور با بیان اینکه ایران در گسل‌های مختلف زلزله قرار دارد و نیازمند این است که نظارت درست و بهتر و همچنین کنترل دقیقی بر روی ساخت و ساز‌ها به خصوص در پروژه‌های عمرانی داشته باشیم، اظهارداشت: نگاه ما این است که به بافت‌های فرسوده که ممکن است موجب خسارت وارد شود، باید توجه ویژه شود، ضمن اینکه این کار باید توسط مهندسین نظام مهندسی ساختمان و با نظارت دقیق و کمک به شهرداری‌ها و ساخت و سازهای شخصی و انبوه ساز مثل دولت که ساخت و ساز دارد انجام می دهد، شود تا یک ساختمان در خور شان مردم عزیز ما داشته باشیم. البته این کار چندین ساله است که در کشور دارد انجام می شود و اثرات خوبی هم داشته است.
وی با اشاره به اینکه در حرفه مهندسی معمولا گفته می‌شود که کار را باید به کاردان سپرد، خاطر نشان کرد: به همین خاطر، مردم هم می‌دانند که کار را باید به کاردان بسپارند. برهمین اساس، در این مسیر هرچه تجربه افراد بیشتر باشد، بهتر است و نباید ما بیایم و با بخشنامه هایی، این‌ها را محدود و نتوانیم از افراد با تجربه استفاده کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فکر می‌کنم که صدور بخشنامه در آستانه انتخابات صورت خوبی نداشت، تصریح کرد: خودم موافق این موضوع نیستم که در آستانه انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور، بخشنامه‌ای صادر و برای حضور افراد باتجربه محدودیت ایجاد شود. در عین حال، دستگاه‌های نظارتی چون وزارت راه و شهرسازی در ادامه مسیر می‌توانند کنترل داشته باشند و خدای ناکرده اگر تخلفی انجام شد، در کمیته‌های مشخص شده در قانون، می‌شود تخلفات را بررسی کرد.
وی با تاکید بر اینکه انتخابات باید به موقع برگزار شود، ابراز امیدواری کرد، در این انتخابات افراد با تجربه انتخاب شوند و مسیر نظام مهندسی ساختمان مسیر خودش را طی کند.
علیپور در ادامه از مهندسین کشور تقاضا کرد که انشاالله پرشور در انتخابات شرکت کنند. البته ما در کشوری زندگی می کنیم که دموکراسی اسلامی حاکم است و در موضوعات مختلف کشور با رای مردم انتخابات برگزار می‌شود. برهمین اساس، حق مسلم یک رشته حرفه‌ای و مهندسی ایجاب می‌کند که مهندسان ما در انتخابات پررنگ‌تر ورود کنند.
وی تاکید کرد: به هر ترتیب مهندسان عزیز ما با دانشی و شناختی که دارند، شناسایی خوبی را انجام دهند، چون اگر قرار است در کشور شایسته سالاری حاکم باشد، خودمان باید شایسته گزینش کنیم. شایسته گزینی هم به تنهایی کافی نیست، بلکه آن شایسته‌هایی که گزینش کردیم، شایسته بگماریم، یعنی برویم و رای بدهیم. در واقع، علاوه بر اینکه باید شایسته گزینش کنیم، باید شایسته بگماریم، یعنی باری به هر جهت نشود و بگویم حالا این‌ها خوب هستند، نرویم تبلیغ کنیم و رای بدهیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه افراد شایسته ای که در طول سه سال مسئولیت می گیرند، باید شایسته مورد حمایت قرار گیرند، در عین حال اظهارداشت: در کار‌ها نظر دهیم و نظر بخواهیم تا مسیر درست و با کیفیت در نظام مهندسی ساختمان انتخاب شود،
به گفته وی، وقتی شایسته بگماریم و شایسته حمایت کنیم، آن وقت شایسته خروجی به وجود می آید و با این روند، نیرو‌های جوان می‌توانند بیایند و مسئولیت بگیرند.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;