تفاهم ایران و کره جنوبی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، مرضیه ریاحی، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت از سفر رئیس‌جمهوری کره جنوبی به تهران در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: همزمان با این سفر سه یادداشت تفاهم در بخش انرژی امضا می‌شود.  





وی افزود: افزون بر امضای یک یادداشت تفاهم در دیدار وزیران نفت و انرژی ٢ کشور، ٢ تفاهم‌نامه نیز با شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت ملی گاز ایران امضا می‌شود.





وی درباره مهم‌ترین‌ محورهای همکاری میان دو طرف اظهار کرد: افزایش برداشت نفت خام از ایران، سرمایه‌گذاری در راستای انتقال فناوری، سرمایه‌گذاری درمورد پروژه‌های خط انتقال سراسری گاز (آی گت٩ و ١١)، مینی ال‌ان‌جی و ال‌ان‌‌جی و همکاری‌های پتروشیمی مهم‌ترین‌ بخش‌های همکاری میان دو کشور است.





براساس این گزارش، امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت (یکشنبه، ٢٩ فروردین ماه) با کیم هاک دو، معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.






ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال ٢٠١٣ معادل چهار میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار بوده است؛ از این میزان ٣٦٠ میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و 3 میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات از کره صورت گرفته است، با احتساب صادرات نفت خام، حجم تجارت دو کشور در این سال به ٩میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار رسید.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;