تعیین تکلیف چاه های آب در پایتخت

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از پیگیری شورا برای انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری و سازمان آب منطقه ای تهران جهت تأمین آب خام شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد حقانی با اشاره به با اشاره به سرریز پساب های بیمارستانی در آب های زیرزمینی تهران گفت: رفتن پساب بیمارستان ها به چاه های جذبی برای سلامتی خطرناک است اما امیدوار هستیم که شبکه آب و فاضلاب تهران تکمیل تا این مشکلات مرتفع شود.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین به تکمیل شبکه آب و فاضلاب در پایتخت اشاره کرد و افزود: قرار است ۹ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح تهران داشته باشیم که در حال حاضر۵ هزار کیلومتر از انشعابات تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، البته همه فاضلاب های خانگی و غیرخانگی به آن وصل نیستد و تنها یک سوم شهر تهران زیر نظر شبکه هستند.
وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از هزینه های آب و فاضلاب در تهران توسط دولت تأمین می شود، اضافه کرد: در حال حاضر فاضلاب ۳۲۰۰ نفر از شهروندان تهرانی در تصفیه خانه ری تصفیه می شود. شبکه فاضلاب تهران طبق برنامه پنجساله شهرداری تا چهارسال آینده تکمیل می شود.
حقانی در ادامه درخصوص تعیین تکلیف چاه های آب در تهران گفت: حفر چاه برای آبیاری فضای سبز به سال های ۶۸ و ۶۹ برمی گردد، در آن موقع سازمان آب و فاضلاب و وزارت نیروو به شهرداری فشار وارد می کرد که انشعابات آب غیرشرب از آب شرب جدا شود که در پی آن مکاتباتی نیز برای حفر چاه زده شد. شهرداری در آن زمان تعداد زیادی چاه حفر کرد و به عنوان شبکه آب خام از آن برای آبیاری بوستان ها، پارک ها و فضای سبز شهر استفاده می کرد.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در واقع باید گفت که شهرداری در آن زمان اجازه حفر چاه را داشت اما در حال حاضر تمهیداتی بین دو کمیته محیط زیست و کمیته عمران شورا انجام شده تا تفاهمی میان شهرداری و سازمان آب منطقه ای تهران منعقد شود که بر اساس آن سازمان آب، آب خام شهرداری را تامین کند و شهرداری هم از چاه های خود استفاده نکند. البته این موضوع هنوز نهایی نشده ولی پیگیر تحقق آن هستیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;