تعویض یک میلیون کولرگازی به منظور مصرف صحیح انرژی

وزیر نیرو از تعویض یک میلیون کولرگازی به منظور مدیریت مصرف صحیح انرژی خبر داد و گفت: این تعویض موجب صرفه‌جویی ۲ میلیارد مترمکعبی گاز می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه نشست روز دوشنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، اظهار داشت: در جلسه امروز شورای عالی اقتصاد طرح‌های مربوط به وزارت نیرو بررسی و برخی از آنها تصویب شد که یکی از مهمترین این طرح‌ها تعویض یک میلیون کولرگازی بود در واقع وزارت نیرو در تلاش است با اجرای این پروژه مصرف صحیح انرژی را مدیریت کند.
تعویض یک میلیون کولرگازی موجب صرفه جویی ۲ میلیارد مترمکعبی گاز می‌شود
وی با بیان اینکه تعویض یک میلیون کولرگازی موجب صرفه‌جویی ۲ میلیارد مترمکعبی گاز می‌شود، افزود: با اجرای این طرح، می‌توان زمینه صادارت گاز صرفه‌جویی شده را با نرخ صادراتی فراهم کرد.
عضو کابینه دوازدهم اضافه کرد: این طرح از مناطق گرمسیری شروع و طی سه سال با همکاری سازندگان داخلی ۶۰۰ اشتغال مستقیم و ۱۸۰۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.
اردکانیان خاطرنشان کرد: از آنجایی که حدود ۲۱ هزار مگاوات مربوط به اوج بار در هر سال به دلیل دستگاه‌های سرمایشی است، هرچه راندمان این دستگاه‌ها بهتر شود، برق کمتری مصرف خواهد شد در نتیجه کشور به احداث نیروگاه کمتری نیاز دارد.
وی اضافه کرد: بیشتر سوخت مصرفی نیروگاه‌ها، گاز است بنابراین با کاهش نیاز کشور به احداث نیروگاه، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف گاز صورت می‌گیرد.
وزیر نیرو در ادامه خاطرنشان کرد: براساس گزارشات وزارت نفت، میزان مصرف گاز خانگی به ویژه در فصل سرما بسیار است که این مصرف بر صادرات گاز و تولید برق در نیروگاه‌ها تاثیر منفی دارد، اگر میزان مصرف گاز خانگی کنترل نشود ممکن است نیروگاه‌ها برای تولید برق با مشکل روبرو شده و نقصان برق و مواجه با خاموشی خسارت قابل مواجهی را ایجاد کند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;