وی ترفیع شرایط بیمه تامین اجتماعی اعضای سازمان را بعنوان دغدغه اصلی مهندسان یاد کرد و گفت: خیل عظیمی از اعضای دارای پروانه و فاقد پروانه اشتغال به کار حرفه ای جامعه ی مهندسی باتوجه به شرایط مالی و درآمد اندک نمی توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند و ارایه بسته حمایتی به این قشر تحصیل کرده در زمان کنونی یکی از درخواست های اصلی مهندسان می باشد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: یکی از مهمترین درخواست‌های جامعه مهندسی استان احتساب حق بیمه واریزی بعنوان سابقه تخصصی و استفاده از مزایای آن در اخذ صلاحیت و رتبه بندی شرکت های پیمانکاری حقیقی و حقوقی سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که نیازمند مذاکره و مکاتبه در سطح ملی جهت ابلاغ به استان‌ها است.
وی گفت: مسئولیت مهندسی همواره تناسبی با تعرفه های خدمات مهندسی نداشته ولی این امر نیز موجب نگردیده است که مهندسان در کار خود کم فروشی کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نیز ضمن قدردانی از حمایت های استانداری اردبیل از مواضع نظام مهندسی استان و تشریح فعالیت های سازمانی گفت: مسئولیت مهندسی همواره تناسبی با تعرفه های خدمات مهندسی نداشته ولی این امر نیز موجب نگردیده است که مهندسان در کار خود کم فروشی کنند.
انوری گفت: باتوجه به عدم تناسب پروژه های در حال اجرا و تعداد جامعه ی مهندسی در سطح استان، اصلاح تعرفه خدمات مهندسی نیازمندی و معیشت مهندسان را تامین نمی کند اما می تواند حفظ و ارتقای کرامت و شان مهندسان را موجب شود.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تمام توان و ظرفیت در خدمت دستگاه های اجرایی استان می باشد و نیروهای متخصص و کاربلد عضو سازمان می توانند مشاوران زبده و دلسوزانی امین برای مدیران و مردم باشند.
فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز با تاکید بر رعایت حقوق مادی و معنوی مهندسان گفت: تعرفه خدمات مهندسی در سطح مسئولان استانی همواره مورد حمایت قرار گرفته و در اجرای ابلاغیه های مبادی ذیربط، یکسان سازی آن در گام بعدی و در اولین جلسه کمیته ۴نفره استان مورد حمایت قرار گرفته و ابلاغ خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر اهمیت کار مهندسی گفت: مهندسان بعنوان امین مردم و متخصص در حوزه ی ساخت و ساز باید در ارایه خدمات فنی و مهندسی مطلوب تر تلاش نمایند تا ضمن حراست از سرمایه های ملی آرامش و آسایش بهره برداران فراهم گردد.
قلندری اثربخشی سازمان در امورعمرانی را مهم عنوان کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید نقش خود را بعنوان بازوی فکری و مشاوره ای دستگاه های اجرایی افزایش دهد و با ایفای نقش بازدارندگی، مشکلات شهری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک و پروژه های ویژه را به حداقل برساند.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا نشست های تشریفاتی بین مدیران دستگاه های اجرایی حذف و با ارایه نظرات شفاف و کارساز درجهت ارتقای پروژه های عمرانی گام های مهمی برداشته شود و از سوی استانداری نظرات سازمان نظام مهندسی ساختمان هواره در اولویت و مورد حمایت خواهد بود.