تراز منفی سفره‌های زیرزمینی پایتخت

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت آب منطقه تهران، با تأکید بر اینکه تهران با فقر جدی منابع آبی و بیلان منفی ۱۵۰ میلیون مترمکعبی آب زیرزمینی روبه‌رو است، گفت: با وضعیت بحرانی منابع آبی تهران، کشاورزی سنتی در این استان امری غیرقابل توجیه است.

 

 

 

 

محمدرضا بختیاری در دیدار مدیران و کارشناسان حوزه دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای، با بیان اینکه تهران با فقر جدی منابع آبی مواجه است و دشت‌های جنوبی وضعیت نامناسبی دارند، گفت: در کشوری که متوسط بارندگی آن 250 میلی متر است، صادرات هندوانه‌ای که هر کیلو آن 1300 تومان برای آب مصرفی هزینه دارد، اشتباه بزرگی است.

 

 

 

 

بختیاری افزود: پرداختن هر چه بیشتر به امر کشاورزی در استان تهران که با بحران منابع آبی مواجه است، امری غیرقابل توجیه است، پس برخی مشکلات پیش روی ما به دلیل سیاست‌هایی است که از گذشته در کشور حاکم بوده است.

 

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه تهران ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، نگاه ویژه‌ای به بخش آب شده است، پس امیدواریم شاهد شرایط مناسب‌تری برای صنعت آب کشور در طی سال‌های آینده باشیم.

 

 

 

وی تأکید کرد: در طی سالیان متمادی و به دلایل مختلف از جمله بیکاری، جمعیت زیادی به تهران و استان‌های همجوار سرازیر شده‌اند که نیاز به آب آشامیدنی با کیفیت دارند، پس نمی‌توان چشم بر روی مشکلات آبی میلیون‌ها هم‌وطن خود ببندیم.

 

 

 

بختیاری با بیان اینکه راهکارهای برون‌رفت از مشکلات آبی پایتخت باید مورد توجه، بررسی و تحلیل جدی قرار بگیرد، تأکید کرد: در طی سالیان اخیر، مطالعات امکان‌سنجی انتقال آب رودخانه‌های دوهزار و سه‌هزار غرب مازندران در دستورکار وزارت نیرو قرار گرفته است که اجرا شدن آن راهگشا و بسیار منطقی است.

 

 

 

بختیاری افزود: با به سرانجام رسیدن چنین طرحی، نه تنها شرق مازندران، بلکه ده‌ها میلیون نفر از استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان نیز از منابع حیاتی این نعمت الهی بیشتر از گذشته بهره‌مند خواهند شد.

 

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه تهران ادامه داد: اطلاعات تولیدی در بخش مطالعات شرکت آب منطقه‌ای تهران می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری برای سایر حوزه‌ها باشد، اما اطلاعات اشتباه می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیر را به صنعت آب و برق کشور وارد کند.

 

 

 

وی افزود: در سال جاری به دلیل نبود اعتبارات، شرایط نامناسبی را در این بخش تجربه کرده‌ایم، بنابراین در وضعیت فعلی کشور نیاز است، تا شرکت‌داری در دستور کار و فعالیت‌های خود قرار داده و محل تولید درآمد باشیم.

 

 

 

به گفته وی، دفتر مطالعات پایه منابع آب، شرکت باید با اختلاف بسیاری در کشور رتبه برتر را داشته باشد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;