دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا برای آب آشامیدنی

written by Dr. rer. nat. Christian Schauer - Viega GmbH & Co.KG

یکی از ویژگی های کلیدی دستورالعمل بازنگری شده، رویه های نظارتی دقیق تر برای حفاظت از آب آشامیدنی به عنوان یک منبع است. مواد جدید در لیستی که به آن فهرست نظارتی گفته می شود قرار داده می شود و حدود ۳۵ ماده دیگر برای بررسی بیشتر شناسایی شده است و همچنین میکروپلاستیک ها، محصولات دارویی و سایر مختل کننده های غدد درون ریز نیز شامل می شوند. هدف از فهرست نظارت، شناسایی خطرات احتمالی برای آب آشامیدنی در مراحل اولیه و حفظ کیفیت آب آشامیدنی با اصلاح فرآیند تصفیه است.

معرفی یک رویکرد مبتنی بر ریسک در کل زنجیره تامین

یک جنبه جدید مهم، معرفی سیستماتیک یک رویکرد مبتنی بر ریسک و یک سیستم مدیریت ریسک به عنوان کلید کنترل تمام فرآیندها در کل زنجیره تامین است. از این به عنوان رویکرد “منبع به ضربه” یاد می شود. شرکت‌های آب و همچنین طرف‌های مسئول تاسیسات آب آشامیدنی با دوره‌های انتقال متفاوت – در برخی موارد طولانی‌مدت – باید اطمینان حاصل کنند که یک سیستم مدیریت ریسک معرفی شده است. به ویژه، ارزیابی خطرات بالقوه در تاسیسات خانگی، مانند لژیونلا یا سرب، اکنون در دستور کار قرار گرفته است، با تاکید ویژه بر ساختمان های دارای اولویت و عمومی. این همچنین شامل ارزیابی تاسیسات داخلی و محصولات استفاده شده در آنها و همچنین خطرات ناشی از مواد و مواد می شود. امید است که این رویکرد همچنین ضامن تبادل مداوم اطلاعات بین مقامات و اپراتورها باشد.

انتظار می رود دستورالعمل آب آشامیدنی اروپا شامل الزامات قانونی بیشتر برای ارزیابی منظم خطر در ساختمان ها در قالب یک مقررات فنی (TR) باشد. در مقررات آلمان و اروپا، رویکرد یکپارچه طرح ایمنی آب (WSP) توسط DIN EN 15975-2 “امنیت تامین آب آشامیدنی – دستورالعمل‌های مدیریت ریسک و بحران – قسمت ۲: مدیریت ریسک” از سال ۲۰۱۳ تقویت شده است. اجرای سیستماتیک مفهوم WSP با استفاده از تجزیه و تحلیل سازگار با تاسیسات خاص آب آشامیدنی مورد نظر و سپس اجرای اقدامات کنترل ریسک بر اساس آن تجزیه و تحلیل، از سلامت انسان در برابر خطرات ناشی از آب محافظت می کند. به عنوان بخشی از یک پروژه ملی، پروژه طرح ایمنی آب (WSP) برای ساختمان ها توسط آژانس محیط زیست آلمان (UBA) اجرا و به عنوان یک کتاب راهنما منتشر شد.

لژیونلا/ سرب

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در اتحادیه اروپا، لژیونلا از همه پاتوژن‌هایی که می‌توانند در آب منتقل شوند، مضرترین آنها برای سلامتی است. به طور عمده از طریق سیستم های آب گرم از طریق استنشاق، به عنوان مثال هنگام دوش گرفتن، منتقل می شود. در نتیجه، ارتباط نزدیکی با تاسیسات داخلی دارد. انجام تعهدات یک جانبه برای نظارت بر تمامی اماکن خصوصی و عمومی برای این پاتوژن منجر به هزینه های نامتناسب بالایی       می شود، بنابراین ارزیابی ریسک تاسیسات داخلی برای حل این مشکل مناسب تر است.

رهبری

حد فعلی ۱۰ میکروگرم در لیتر برای سرب برای یک دوره ۱۵ ساله پس از تاریخی که این دستورالعمل لازم الاجرا شده است حفظ خواهد شد. حداکثر در پایان این دوره انتقال، نیاز به سرب حداکثر ۵ میکروگرم در لیتر خواهد بود. از آنجایی که لوله‌های سربی که قبلاً در خانه‌ها و ساختمان‌ها نصب شده‌اند یک مشکل مداوم هستند و کشورهای عضو همیشه اختیار لازم برای اجرای جایگزینی این لوله‌ها را ندارند، محدودیت ۵ میکروگرم در لیتر باید همچنان به عنوان هدف برای تعهدات مربوط به تاسیسات داخلی اعمال شود. . برای کلیه مواد و مواد جدیدی که در تماس با آب در نظر گرفته شده برای مصرف انسان هستند – صرف نظر از اینکه در سیستم های تامین یا

تاسیسات خانگی استفاده می شوند – و طبق این دستورالعمل باید تایید شوند، سطح کل ۵ میکروگرم در لیتر باید در نقطه قرعه کشی اعمال شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;