تخم مرغ منبع انرژی پاک

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان دانشگاه اوزاکای ژاپن روشی برای استفاده از سفیده تخم مرغ به عنوان ماده ای برای تولید یک سوخت بدون کربن استفاده کرده اند.


هیدروژن یک سوخت امیدبخش و واسطه ذخیره انرژی است؛ چون هیچ گاز گرم کننده جهان منتشر نمی کند. با این حال، واکنش های تولید هیدروژن معمولاً نیازمند سوخت های فسیلی است و دی اکسید کربن منتشر می کند.


در نتیجه استفاده از فوتوکاتالیزورها برای تسریع واکنش تولید هیدروژن از یک منبع تجدیدپذیر مانند برق خورشیدی بسیار کارامد است.


یک روش امیدبخش برای تجمع دقیق این مولکول های کاتالیزوری از طریق تولید پروتئین های خالص توسط باکتری های کشت داده شده است، اما آنها به تجهیزات آزمایشگاهی خاصی نیاز دارند. با این وجود، تخم مرغ ها کانال های شناخته شده مواد شیمیایی پروتئینی هستند.


سفیده تخم مرغ که ارزان و غیرقابل اشتعال است، حاوی کریستال های لیزوزیمی متخلخلی می باشد.


کریستال های لیزوزیم یک ساختار نانوی بسیار منظم دارند و در نتیجه ما می توانیم در زمان تجمع آنها در کریستال ها اجزای مولکولی را دستکاری کنیم.


این آنالیز اهمیت خاصی دارد، چون اجزای مولکولی در کریستال ها باید از طریق آنچه تثبیت مشارکتی نامیده می شود به دقت دستکاری شوند.


این نتایج پیشنهاد می کنند کریستالهای پروتئین متخلخل سکوهای مهمی برای تجمع دوره ای و منطقی اجزای کاتالیتیک با استفاده از تعاملات مولکولی هستند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;