تحویل زمین رایگان برای اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث طرح اقدام ملی مسکن آخرین فرصت و شانس برای خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه است که امیدواریم با استقبال و همراهی متقاضیان روبه‌رو شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، محبوب حیدری بعد از ظهر دوشنبه در اولین نشست مطبوعاتی و رسانه‌ای در سال ۱۴۰۰ در اردبیل اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان فعالیت‌های گسترده‌ای را در بخش‌های تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی، حوزه املاک و حقوقی، تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم، احداث ساختمان‌های دولتی و فعالیت‌هایی را در بخش راه و توسعه بزرگراه‌ها دارد که سعی می‌کند در همه این حوزه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارها را به پیش ببرد.
وی تصریح کرد: با اتمام طرح مسکن مهر و تحویل همه ۴۲ هزار واحد مسکن مهر در استان اردبیل، اصلی‌ترین تمرکز راه و شهرسازی استان بر اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که در استان اردبیل با قوت و قدرت شروع شده است.
تحویل زمین رایگان با ارزش برای پنج هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای پنج هزار واحد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا سه هزار و ۵۰۰ واحد در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سایر شهرستان‌ها با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن احداث و تحویل متقاضیان شود.
حیدری از تأمین زمین برای احداث پنج هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در سطح استان خبر داد و افزود: این زمین‌ها در مناطق مختلف و با ارزش قابل محاسبه برای اجرای این طرح واگذار شده که امیدواریم در سال‌جاری با پرداخت به موقع متقاضیان، تکمیل مساکن اقدام ملی را تا ۲۰۰ واحد در شهر اردبیل شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برخلاف سایر استان‌ها در استان اردبیل زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته که ارزش هر متر مربع آن سه تا پنج میلیون تومان بوده است.
حیدری اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن آخرین فرصت و شانس برای خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه است که امیدواریم با کیفیت مناسب این واحدها احداث و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
وی بیان کرد: یک‌هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز در قالب تعاونی‌های ادارات نظیر صدا و سیما، سپاه، بنیاد ناجا، بنیاد شهید و برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی احداث خواهد شد تا تحویل کارکنان این ادارات شود.
خبرنگاران نیز از طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند می‌شوند
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بر اساس توافق انجام شده با خانه مطبوعات قرار است زمین رایگان برای ساخت مسکن خبرنگاران فاقد سرپناه انجام شود که ما آمادگی خود را در تحویل زمین رایگان و احداث این واحدها اعلام کردیم.
حیدری ادامه داد: خبرنگارانی که فاقد مسکن هستند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.
بازپس‌گیری ۲۶۰ هکتار زمین با ارزش از دست سودجویان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در چهار سال اخیر ۲۶۰ هکتار زمین با ارزش و مرغوب به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان رفع تصرف شده و در اختیار دولت قرار گرفته است.
وی گفت: ۳۸ هکتار از این اراضی در پارس‌آباد و ۱۰۰ هکتار در اطراف راه آهن رفع تصرف شده تا در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گیرد تا استفاده بهینه از این اراضی مرغوب انجام شود.
حیدری به اجرای ۳۵ طرح در قالب بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها هزینه می‌شود که سال گذشته نیز ۲۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها در قالب سرای محله، توسعه فضای سبز، پارک و طرح‌های عمرانی به استان اختصاص یافته است.
وی در مورد احیای بافت فرسوده و تسهیلات پرداختی برای متقاضیان این مناطق خاطر نشان کرد: صاحبان واحدهای مسکونی در مناطق بافت فرسوده تا ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند که بخشی از این تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد و مابقی با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.
کیفیت ساخت را فدای سرعت نخواهیم کرد
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: هر چند ما پیشنهاد کردیم تا تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند ولی تاکنون با این رقم موافقت قطعی نشده ولی پیش‌بینی می‌کنیم پرداخت تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ارقام بالاتر افزایش پیدا کند.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با تأمین زمین به صورت رایگان برای اقدام ملی مسکن در همان گام اول متقاضیان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان آورده خواهند داشت که قطعاً با ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی ارزش این مجموعه‌ها افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: با تقویت نظارت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه فنی و ساخت انجام خواهیم داد، اجازه نمی‌دهیم تا کیفیت در اجرای این پروژه فدای سرعت شود.
حیدری اظهار کرد: بنده به عنوان یک کارشناس فنی معتقدم در ساخت مسکن کیفیت به ویژه توجه به مطالعات ژئوتکنیک، فونداسیون، اسکلت و همچنین قیرگونی باید به جد مراقبت شود تا یک واحد مسکونی مناسب و در شأن مردم تحویل آنها شود.

وی تصریح کرد: در هر مرحله از احداث مساکن اقدام ملی سعی و تلاشمان بر این است تا آزمایش بتن و مرغوبیت مصالح با همکاری شرکت مکانیک خاک مورد توجه قرار گرفته و آزمایش‌ها با دقت به انجام برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;