تحقق تعمیرات کامل نیروگاه ها

به گزارش تاسیسات نیوز، تعمیرات نیروگاه های کشور به دست متخصصان ایرانی به طور کامل انجام می شود و هیچ نیازی به حضور مهندسین غیربومی وجود ندارد.

 

 

 

 

آرش کردی مدیر عامل توانیر با اشاره به اینکه حتی قطعات نیروگاههای قدیمی هم که قبلا برای تعمیر آن وابستگی داشتیم الان در کشور تعمیر می شود، افزود: ظرفیت کشور در تعمیرات نیروگاهها بالاست و حتی درصدی از صدور خدمات فنی مهندسی محسوب می شود.

 

 

 

 

وی گفت: برنامه ما این است که این حوزه را گسترش دهیم و خوشبختانه در سال های گذشته هر فناوری جدیدی که در زمینه نیروگاه وارد شد آن را بومی سازی کردیم که این موضوع به تامین قطعات یدکی هم کمک زیادی کرده است.

 

 

 

 

مدیر عامل توانیر با اشاره به اینکه در شش ماه دوم سال تعمیر نیروگاهها بعد از سپری کردن فصل گرما که حداکثر بهره برداری از نیروگاهها صورت گرفته آغاز می شود گفت: امسال نیز برنامه ریزی شده 90 تا 100 هزار مگا وات از نیروگاهها تا قبل از اردیبهشت سال آینده تعمیر و سرویس شود.

 

 

 

 

کردی با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده کشور حدود 76 هزار مگاوات است اما ظرفیت تعمیرات نیروگاهی تا 100 هزار مگاوات در نظر گرفته شده است گفت: برخی از نیروگاهها ممکن است در طول یکسال دو بار تعمیر شود به این ترتیب ظرفیت نصب شده نیروگاهی کمتر از ظرفیت تعمیر آن است.

 

 

 

 

وی ابراز امیدواری کرد قبل از اردیبهشت بتوانیم تعمیرات نیروگاهی را به نحوی مطلوب بدست متخصصان ایرانی به اتمام برسانیم.

 

 

 

 

مدیر عامل توانیر در زمینه تامین سوخت نیروگاهها در زمستان نیز گفت: همکاری خوبی در این زمینه با وزارت نفت انجام شده و قرار است تحویل گاز به نیروگاهها در زمستان مانند ابتدای سال همان حدود 93 درصد باشد در حالی که این رقم پارسال 82 درصد بوده است.

 

 

 

وی ابراز امیدواری کرد: تحویل گاز به نیروگاهها به نقطه ای برسد که کمترین حد مصرف سوخت های مایع را داشته باشیم.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;