تجهیز 1300 حلقه چاه مجاز به کنتور هوشمند آب و برق

به گزارش تاسیسات نیو زبه نقل از خبرگزاری ایسنا،  مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: 1300 حلقه چاه مجاز به کنتور هوشمند آب و برق مجهز می‎شوند.مهندس «علی امید سیفی» افزود، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: در حوضه‌ی دز مشکل آب نداریم اما در کرخه بحران آب داریم.وی ادامه داد: بحث بحران آب تنها از طریق موتورتلمبه‎ و چاه‎های غیرمجاز به‎وجود نیامده بلکه به تغییر رژیم بارش و خشکسالی‎ها در استان مربوط است.سیفی با تأکید بر این‌که مشکل استان کشت محصولات آبدوست است، اظهار کرد: هم‌اکنون 14 هزار هکتار از اراضی استان به محصول آبدوست اختصاص دارد که از این میزان 6000 هکتار از اراضی استان مختص هندوانه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان افزود: نسبت به درازمدت 80 درصد و نسبت به سال‎گذشته 50 درصد آب رودخانه‎ها کاهش یافته است.

وی گفت: از مجموع 6674 حلقه چاه مجاز، 1300 مورد به کنتور هوشمند آب و برق مجهز می‎شوند. هم‌اکنون 1738 حلقه چاه غیرمجاز در استان داریم که 400 مورد از آنها پلمب شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان خاطرنشان کرد: 1290 موتورتلمبه در حوضه‌ی کرخه داریم که مربوط به زمان پرآبی است و در آن مقطع 71 میلیون مترمکعب آب برداشت می‎شد.

 

 

 

 

انتهای پیام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;