تجمع بی‌نتیجه کارگران

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت هپکو از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سوء مدیریت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است و مسئولان هم تاکنون به قول هایی که برای رفع مشکلات این شرکت داده اند عمل نکرده اند.





کارگران هپکو یک سال است که به نحوه پرداخت حقوق خود اعتراض دارند. قبل از حضور وزیر صنعت در اراک نیز، در ۱۲ دی ماه تعدادی از کارگران شرکت هپکو به منظور تسریع در تعیین و تکلیف سهامدار شرکت در مقابل سازمان خصوصی سازی تجمع کردند.




کارگران شرکت هپکو از اوایل دی ماه در اعتراض به مشکلات پیشروی این شرکت و عدم پرداخت حقوق در محل کار خود حاضر نشده اند و امروز نیز در محوطه شرکت تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.





صدای کارگران به وزیر کشور نرسید



این در حالیست که استانداری مرکزی روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه در جریان سفر یک روزه وزیر کشور در اراک، در جلساتی که با مدیرانی استانی خصوصا در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی داشت، مثل تمام برنامه هایی که مسئولان کشوری حضور دارند، به بیان عملکرد مثبت خود پرداخت و اسمی از مشکلات و تجمعات کارگری نیاورد.

 

 

 

 

در این جلسه حتی مدیران آن دسته از صنایعی صحبت کردند که بعضا در زمره واحدهای صنعتی موفق استان بودند. در پایان نیز بدون اینکه مشکلات استان مرکزی به گوش وزیر کشور برسد، وی با این دید که در استان مرکزی همه چیز آرام است، با خیال راحت اراک را به مقصد تهران ترک کرد.

 

 

 

در صورتی که بخشی از مشکلات شرکت هپکو با دستور وزیر کشور مبنی بر خرید شهرداری ها و دهیاری از شرکت هپکو برطرف می شود اما سفارشات وزارت کشور همچنان در شرکت هپکو مانده است، که در صورت تحویل این ماشین آلات وزارت کشور و تزریق منابع مالی آن به هپکو، کمک شایانی به رفع مشکلات مالی شرکت هپکو می شود.

 

 

 

وقتی که قسمتی از مشکلات کارگران با یک امضا حل می شود

 

 

لطیفی عضو شورای کار شرکت هپکو اراک به قرارداد شرکت هپکو با وزارت کشور مبنی بر تامین برخی از ماشین آلات شهرداری های کشور اشاره کرد و گفت: قرار بود خندان دل معاون وزیر کشور روز پنج شنبه ۲۳ دی ماه این قرار داد را امضا کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

 

 

 

 

لطیفی اظهار کرد: با منعقد شدن این قرار داد سه میلیارد تومان به حساب شرکت هپکو واریز می شود و با این پول می توان بخشی از حقوق کارگران را پرداخت کرد و کارگران را به صحنه تولید برگرداند.

 

 

 

وی ادامه داد: کارگران شرکت هپکو به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان با مشکلات فراوانی روبه رو هستند.




به گزارش بسیج، شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید–توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند.

 

 

 

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;