تجربه دمای خورشید روی زمین + تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از مسیرهای ممکن برای انرژی های پاک و نامحدود را می توان در محفظه های توخالی دونات مانند راکتورهای هسته ای توکاماک پیدا کرد. یک شرکت انگلیسی به نام توکاماک انرژی به تازگی ادعا کرده است توانسته حرارت 15 میلیون درجه سانتی گراد را تولید کند؛ این دما شبیه چیزی است که شما تنها در مرکز خورشید می توانید پیدا کنید.




همجوشی هسته ای از برخورد هسته های اتمی در ستارگان الهام گرفته شده که اتم های هلیم را تشکیل می دهند و مقادیر بسیار زیادی انرژی آزاد می کنند. اگر ما بتوانیم این فرایند را بازسازی کنیم، یک منبع غیر قابل احتراق انرژی در اختیار خواهیم داشت که هیچ محصول جانبی مضری مانند انتشارات دی اکسید کربن یا پسماند رادیواکتیو تولید نمی کند.




اما برای این کار ما باید شرایط شبیه خورشید را روی زمین ایجاد کنیم که پیش از همه مقادیر بسیار زیادی گرماست. شرکت توکوماک امیدوار است با روشی تحت عنوان تراکم ادغام به این امر دست پیدا کند؛ با این شیوه جریان های بالا از طریق دو کویل مگنتی متقارن دو حلقه پلاسما یا گازی که با برق شارژ شده تولید می کند.




بنابراین کاهش جریان کویل به صفر این حلقه های پلاسما را به سمت همدیگر می کشاند و در یک مورد ادغام می شود. این ادغام چیزی است مقادیر زیادی انرژی تولید و پلاسما را گرم می کند؛ مجموعه مگنت ها برای پایدارسازی حلقه پلاسمای دور محفظه کروی طراحی می شود تا فرصت واکنش های همجوشی به حداکثر برسد.




توکاماک انرژی راکتور خود را راه اندازی کرده و به دماهای حدود 15 میلیون درجه سانتی گراد رسیده است. هدف، رسیدن به دمای 100 میلیون درجه که برای برخورد ذرات دوتریوم و تریتیوم با هم در تحقق تجاری سازی برق تا سال 2030 ضروری است، اعلام شده است.




مدیر پروژه می گوید: «جهان به انرژی پاک، قابل کنترل و فراوان نیاز دارد. برنامه ما بر اساس مبانی علمی قوی ساخته شده و این رویداد گام مهمی در مسیر حرکت به سمت برق همجوشی است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;